Eğlence sektörü: Çocuk Şovları yatırımları

Son 3 yıldır hızla büyüyen çocuk eğlence sektörü sömestr tatilinin başlamasıyla birlikte toplam bilet pazarındaki payını artırdı. Dünya çapında 5 büyük organizasyonu Türkiye’ye getirmek için organizatör şirketler 8 milyon liraya yakın para harcadı. 150 bine yakın bilet satışı beklenirken çocuk eğlence sektörünün toplam biletteki payı yüzde 9’u buldu.

İSTANBUL Çocuk Tiyatrosu (ICT) ve Beşiktaş Kültür Merkezi (BKM) gibi şirketlerin çocuk eğlence sektörüne yaptığı yatırımlar 2011’de zirve yaptı. Şirketlerin desteğiyle büyüyen çocuk eğlence sektörü sömestr tatilinin başlamasıyla 5 büyük organizasyonu Türkiye’ye getirmeyi başardı. Bu organizasyonlar için şirketler 8 milyon liraya yakın yatırım yaparken, şovları 150 bin kişinin izlemesi bekleniyor. Bu yıl organizasyonların sayısının artmasıyla birlikte toplam bilet pazarı içerisinde çocuk eğlence sektörünün payı da yüzde 9’u buldu.
Biletteki payı yükseldi
Çocuk eğlence sektörüne önemli yatırımlar yaptıklarına işaret eden BKM Genel Müdürü Zümrüt Arol Bekçe, şu bilgileri verdi: “Son yıllarda hızla büyüyen pazara BKM olarak yatırım yapmaya devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıllarda yüzde 4’lük bilet payına sahip olan çocuk eğlence sektörü, bu oranı yüzde 9’lara çıkarmayı başardı. BKM Tiyatro’da her cumartesi Palyaçolar, Sizinkiler, Sizinkiler Altın Çiçeğin Peşinde ve Evde Şamata gibi tiyatro oyunları sergilenirken, Peter Pan, Bugs Bunny Buzda gibi oyunlar pazarı önemli ölçüde büyülttü. 2011 yılında sömestr tatilinde ise Pinokyo Çocuk Müzikali İstanbul,İzmir, Ankara ve Bursa da çocuklar ile buluşacak. Aladdin On Ice İstanbul Park Orman’da sahnelenecek.”
Dünya çapında 5 şov
Çocuk eğlence sektörünün büyümesi için günde 20 saat çalıştıklarını dile getiren ICT Başkanı Kemal Gürkaynak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Geçen yıl büyümeye başlayan pazar bu yıl önemli bir noktaya geldi. Dünya çapında 5 büyük çocuk organizasyonu Türkiye’de düzenlenecek. Bu ürünler arttıkça, talepte ciddi oranda yükseliyor. Ailelerin dikkatini çekmeyi başardık. Bunu yaparken de önemli riskler alıyoruz. Mickey’nin Müzik Festivali, Alaaddin Buzda, Pinokyo Türkiye’de, Bugs Bunny ve Ben 10 Live için ayrılan bütçe 8 milyon liraya yaklaşıyor. Bu rakamlar bizim için çok büyük bir risk. Ancak şirketlerin de desteğiyle bu süreci başarıyla atlatıyoruz.”
İstanbul ve Ankara önde
Yaptıkları çalışmaların meyvelerini vermeye başladığına dikkat çeken Kemal Gürkaynak, şöyle konuştu: “Önemli ve ciddi riskler alıyoruz. Bu oyunlar Türkiye’ye gelmeden önce paraları peşin ödeniyor. Alınan bu risk karşılığında kıpırdama görüyorum. Bu kıpırdanmaİstanbul ve Ankara’da var ancak İzmir’de çok fazla bir hareketlilik söz konusunu değil.”
150 bin kişi çekecek
Çocuklar için son dönemlerde önemli yatırımlara imza attıklarının altını çizen Kemal Gürkaynak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bir organizasyonun maliyeti 1.5 milyon lirayı geçiyor. 2 hafta boyunca yaklaşık 24 gösteri düzenleniyor. Türkiye’de bu yıl sadece sömestr tatilinde bu organizasyonların 150 bine yakın izleyici çekmesi bekleniyor. Bu rakamlar çok ciddi boyutlara ulaştı.”

Ülker Smartt, Bugs Bunny ile 314 bin kişiye ulaşacak

ÇOCUK eğlence sektöründe sponsor şirketlerin de payı artıyor. Ülker Smartt, son üç yıldır organize ettiği yarı yıl gösterilerinde 314 bin kişiye ulaşmayı hedefliyor. Bu yıl Bugs Bunny, Tweety, Sylvester, Tazmanya Canavarı ve Daffy Duck’ın da katıldığı Barselona Sirki’ne destek veren Ülker Smartt, çocuk eğlence sektörüne yatırıma devam ediyor. Bugs Bunny Buzda, Bugs Bunny ve Arkadaşları Basket Show ile iki yılda 110 bin kişiye ulaşıldı. Bu yıl 7 ilde 163 gösteri planlanırken hedef 204 bin kişiye çıktı. Şovları İstanbul, Ankara ve İzmirdışına taşıyan Ülker, Bugs Bunny ve Arkadaşları Sirkte’yi Bursa, Kayseri, Adana ve Mersin’e de götürecek. Mayıs ayının ortasına kadar devam edecek gösterilere 204 bin kişinin katılması bekleniyor.

Bilet fiyatları 25 TL’den başlıyor

ÇOCUK eğlence sektörüne ilişkin bilet fiyatları hakkında da bilgi veren İstanbul Çocuk Tiyatrosu (ICT) Başkanı Kemal Gürkaynak, “Bu organizasyonların ortalama bilet fiyatı 35-40 TL arasında. 25 liradan 85 liraya kadar bilet bulmak mümkün. Çocuklar aileleriyle bu organizasyonlara geldiği için bilet satış rakamları da artırıyor. Sömestr tatili çocuk eğlence sektörü için çok önemli fırsatlar sunuyor. Organizasyonları Türkiye’ye taşımak kolay olmuyor. Bu oyunlar için tüm ücretler de peşin olarak ödeniyor. Buradaki rakamlarda dünya standartlarının aşağısında değil” diye konuştu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım