Emlağın Yıldızı, Çerkezköy

Ulaşım yatırımlarıyla talihi değişen Çerkezköy'de inşaatçılar arsa topluyor.
Emlağın parlayan yıldızı Çerkezköy

Metrekare fiyatları 2 yılda 15 kat arttı. Konut projelerine ilgi fazla. İstanbul City'de 5 kıtaya ev satıldı

Çerkezköy'ün talihi ulaşım yatırımlarıyla değişti. 2013'te başlayacak hızlı tren seferleri ile Çerkezköy Halkalı arası 20 dakikaya iniyor. Halkalı Gümrükleri'nin ve İstanbul'daki sanayinin taşınacağı bölgede 3. uluslararası havaalanı yapılması gündemde. 3 ayrı üniversitenin kampus kuracağı bölgede büyük inşaat şirketleri arsa topluyor.

Kiralar İstanbul gibi

2008'de metrekaresi 20 TL'ye alınabilen arsaların fiyatı bugün 300 TL. Bölgede 672 konutluk bir projeye start veren İstanbul Palmiye Grup'un Satış Müdürü Selçuk Sukas, hızlı trenle birlikte buranın İstanbul'un bir ilçesi gibi olacağını, bu nedenle fiyatların artmaya devam ettiğini, kiraların da bu gelişmelere ayak uydurduğunu söyledi.

Sukas "Bugün bölgede 3+1 daireler 500-600 TL'lik kirası ile İstanbul'a yaklaştı" dedi. Bölgede yarınki fotoğrafin çok net olmasından dolayı, İstanbul City projesinde satışların iyi gittiğini anlatan Sukas, "Biz 5 kıtaya daire sattık. Gelip yeri bile görmeden insanlar internette yaptıkları araştırmayla bize yatırım yaptılar. Haiti, Almanya, Avusturya, Amerika, Mısır'a daire sattık. Satışlarımızın yüzde 15'ini yurtdışı satışlar oluşturdu. Çoğunluğunu gurbetçilerimiz oluşturuyor. Anadolu illerinden gelenler var, dün Konyalı müşterilerimiz vardı" dedi. Yakında İstanbul'da da bir projeye başlayacaklarını belirten Sukas bölge ve projeyle ilgili şu bilgileri verdi:

İstanbul'dan göç alıyor

* Bir zamanlar İstanbul Anadolu'dan göç alırdı, şimdi Çerkezköy İstanbul'dan göç alıyor. Şu anda nüfus 250 bine ulaştı. Bence 7 yıl içinde 1 milyonu bulacak. Çünkü OSB 2015 yılına kadar dolacak, bu onbinlerce insanın göç etmesi anlamına geliyor. 2 yıl içinde 100 bin konut açığı var.

* İstanbul City bittiğinde bölgeden çekilmeyeceğiz. Yeni arsalar için görüşüyoruz. Ama fiyatlar yükseldi. Biz daha tarla iken arsayı aldığımızdan ucuza mal edebiliyoruz. Bizim arsa maliyetimiz yüzde 10. Aynı projeyi şehrin içinde yapsak bu oran yüzde 50'ye çıkar.

* İsim vermek istemem ama bölgede büyük inşaat şirketleri 300 dönüm, 400 dönüm arsa alıp topladılar.

* Bizden daire alanlar şimdiden yüzde 40 prim sağladılar.

* Gözde tatil beldelerine 20-30 dakika mesafedeyiz. Kastro ve Kıyıköy sahillerine yakınlık, evleri yazlık amaçlı kullanmak isteyenlerin de dikkatini çekiyor.

İlk rezidansı biz yapıyoruz

40 milyon TL'lik İstanbul City projesinin başlangıcında 576 daire olarak planladıklarını ama bölgeye üniversitelerin taşınacak olmasında sonra plan değişikliği yaparak 1+1 daireler eklediklerini anlatan Selçuk Sukas, 26 dönüm inşaat alanı olan projenin 3 etap halinde inşa edildiğini, ilk etabın Aralık 2011'de teslim edileceğini söyledi. İlk etabın yüzde 80, ikinci etabın yüzde 85, 4 ay önce satışa çıkan üçüncü etabın ise yüzde 25'inin satıldığı bilgisini veren Sukas, "3 etabımız dar gelirli insanları düşünerek tasarlandı. Çok uzun vadede 2015 Haziran teslimi daireler uygun rakamlarla daire almak mümkün. Fiyatları 48 bin liradan başlıyor. 10 bin liralık peşinatı 6 aylık zaman diliminde 3 taksitte ödeyebiliyorsunuz" dedi. Selçuk Sukas ayrıca bölgenin ilk rezidansını kendilerinin yapacağını da belirtti ve projedeki 72 rezidans dairenin şubat ayında satışa çıkacağını açıkladı.

Bizden ev alamayan yok

17 yıldır inşaat sektöründe olduklarını belirten Sukas, büyüklük olarak en iddialı projelerinin İstanbul City olduğunu ifade etti. Projede peşinatı kolaylaştıran yeni kampanyalarının olduğunu anlatan Sukas şu bilgileri verdi:

"1.etapta 30 bin liralık peşinat için, 10 bin lira sözleşme anında olmak üzere 4 ayda 3 taksit yapıyoruz. 2. etapta 20 bin lira peşinat için 4 taksitta 6 ay ödeme imkanı, 3. etapta 10 bin TL peşinat için 6 ayda 3 taksitle ödeme imkanı sunuyoruz. 1. etapta 6 yıl, 2. etapta 7 yıl, 3. etapta 8 yıl taksit yapıyoruz. Bizden ev alamayan yok. Bankaya göndermiyoruz, kefil istemiyoruz, kura yapmıyoruz. Kişinin gücüne göre ödeme planları yapıyoruz."