Flormar'ın Tns'ye Yaptırdığı Kozmetik Arastırması

Flormar tarafından, TNS’ye yaptırılan kozmetik araştırmasına göre Türk kadınının en sık satın aldığı kozmetik ürünleri oje ve ruj iken en çok tercih ettiği renklerin ise kırmızı ve pembe olduğu ortaya çıktı

OJEM KIRMIZI FARIM PEMBE OLSUN

EYLEM TÜRK

Flormar tarafından, 2010 yıl sonunda TNS Araştırma firmasına yaptırılan ‘Renkli Kozmetik Kullanım’ araştırması, Türk kadının kozmetik tüketim eğilimlerini ve tercihlerini ortaya koydu.
İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Eskişehir kent kesiminde yaşayan 15-40 yaş grubu aralığındaki, “15 günde 1 kez veya daha sık ” renkli kozmetik ürünü kullanan kadınlarla yapılan araştırma ilginç sonuçlar ortaya koydu.
Kadınlara en sık hangi ürünü satın aldıkları sorulduğunda, en sık satın alınan renkli kozmetik ürünün oje, ardından ruj ve lipgloss olduğu görülüyor. Kadınlara makyaj yenileme alışkanlıkları sorulduğunda ise şaşırtan yanıtlar alınmış. Görüşülen 10 kişiden 4’ü makyajını yeniliyor. Bu rakam 15-18 yaş grubunda 6 kişiye çıkarken, kadınlar günde ortalama 1.64 kez makyaj yeniliyor.

En az pudra alınıyor
Araştırmaya göre ayda bir kereden daha sık oje alırım diyenlerin oranı yüzde 4. Ayda bir satın alırım diyenlerin oranı yüzde 19, 2-3 ayda bir alırım yanıtı ise yüzde 28. 4-5 ayda bir satın alırım diyenler ise yüzde 23 oranında. Yılda birden daha seyrek satın alırım diyenlerin ise sadece yüzde 2 oranında olduğu görülüyor. En sık satın alınan ikinci ürün ruj da ise, 2-3 ayda bir satın alırım diyenlerin oranı yüzde 36.
Ayrıca, gözaltı kapatıcısı/kapatıcı ve pudra en az satın alınan ürünler olarak dikkat çekiyor.

Yüzde 10 siyah oje seviyor
Kadınların renk tercihleri ise çok şaşırtmıyor. Ojede renk tercihlerinde ilk aç sırayı kırmızı, pembe ve beyaz tonları alıyor. Ojede en çok tercih edilen renk yüzde 68 ile kırmızı iken, kırmızıyı yüzde 60 ile pembe, yüzde 50 ile beyaz takip ediyor. Mürdüm ve siyah oje yüzde 10’luk oranla araştırmada yer alıyor. Siyah ojeyi en çok 15-18 yaş arası gençler tercih ederken, İstanbullular yüzde 13, Ankara, İzmir ve Adanalı kadınlar ise yüzde 10 oranında tercih ediyor. Bursa ve Eskişehir ojede siyah rengi hiç tercih etmiyor.
Far renkleri içinde en çok tercih edilen renkler ise pembe, kahve, mavi ve yeşil tonları ilk sırada yer alıyor. Ruj renkleri içinde de en çok tercih edilen renkler pembe, kırmızı ve kahve tonları olarak sıralanıyor.

Markanı söyle alayım!
Sadece satın alma eğilimi değil beklentinin de sorgulandığı araştırmada, tüketicilerin kozmetik ürün alırken öncelikle marka özelliklerine dikkat ettiği ortaya çıktı.

Bursalı kadınlar en çok işe giderken İzmirliler hafta sonu makyaj yapıyor
Araştırmada kadınlara makyaj yapma ve yenileme alışkanlıkları da sorulmuş. Elde edilen sonuçlara göre görüşülen 10 kişiden 4’ü makyajını yeniliyor. Günde bir kez makyajımı yenilerim diyenlerin oranı yüzde 48, iki kez yüzde 43, üç kez yüzde 5, dört kez makyajımı yenilerim diyenlerin oranı ise yüzde 3. Haftaiçi makyaj yapanların yüzde 69’u, haftasonu makyaj yapanların da yüzde 82’si arkadaşlarıyla buluşacağı zaman makyaj yaptığını belirtiyor.
En çok Adanalı kadınlar yüzde 95 ile arkadaşlarına güzel görünmek için makyaj yapıyor. Bursalı kadınlar ise yüzde 70 ile en çok işe giderken makyaj yapıyor. ‘Haftasonu akşam planım varsa makyaj yaparım’ diyenlere bakıldığında ise yüzde 89 oranla Eskişehirlileri yüzde 77 ile İzmirli kadınlar takip ediyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım