Öğrenciler İçin Hangi Meslekler Uygun
Firmalar, tüketicinin dikkatini daha çok çekebilmek, fark yaratabilmek için dinamik,
AZ MALİYET, YÜKSEK VERİM
Moving board, fikir olarak Avrupa’da doğmuş ve halen 40 ülkede uygulanan,
Ücretler, adet ve gün sayısına bağlı olarak değişiyor. İstanbul’da 1 gün için minimum 4 kişiyle çalışılıyor. Bu da
ÖĞRENCİLER İÇİN YENİ GELİR KAPISI
Bu sıralar moving board çalışmaları için İstanbul’da Bağdat Caddesi, İstiklal Caddesi, Nişantaşı; İzmir’de Karşıyaya, Alsancak; Ankara’da ise Tunalı Hilmi Caddesi tercih ediliyor. Tabii yer ve mekan hedef kitleye bağlı olarak seçiliyor. Örneğin, hedef kitlesi beyaz yakalı, üst ve orta düzey çalışanlardan oluşan bir firma genelde büyük iş merkezlerinin, plazaların önlerini tercih ediyor.
Hemen her sektörden firmanın ilgi gösterdiği bu yöntem, 2009 yılında daha çok zincir mağaza açılışlarında kullanıldı. Moving board yöntemine zaman zaman ünlü markalar da başvuruyor. Örneğin, Kenzo markası, yeni parfümünün Japonya’daki tanıtımında bu yöntemden de yararlandı...
Türkiye’de bu
2009 yılı içinde 40 farklı
IŞIKLI, MÜZİKLİ, HAREKETLİ...
Moving board dışında, diğer
Showroom board ise alt kısmı ürünün sergilendiği camlı bir odadan, üst kısmı reklam panosundan oluşan 2 katlı bir mecra. Yine segway board, segway aracının önüne monte edilen reklam panosundan oluşuyor. Segway aracını kullanan kişiler tıpkı moving board’da olduğu gibi hedef kitleyle iletişime geçerek bilgilendirme yapabiliyor.
Alternatif mecralardan van board ise van tipi aracın her iki tarafında ve arkasında yer alan, her biri 5’er görsel sergileyebilen hareketli panolardan oluşuyor. Trafikte ya da sabit olarak görselleri sergileyebiliyor. Ve son olarak su üzerinde durabilen reklam panosu anlamına gelen air board’dan özellikle yaz aylarında yararlanılıyor.
Öğrenciler, moving board’un yanı sıra bike ve segway board’da da çalışıyor. Scooter ve van board’da ise deneyimli sürücülere ihtiyaç duyuluyor. Dolayısıyla bu alanlarda çalışanlar öğrencilere göre biraz daha fazla kazanıyor.
İLÇELERDE DE UYGULANIYOR
Alternatif reklam mecralarından İstanbul, İzmir ve Ankara dışında, Antalya, Adana, Mersin, Gaziantep, Samsun ve Kayseri’de de yararlanılıyor. Hatta bazı durumlarda ilçelerde de bu tür uygulamalara yer veriliyor. Örneğin Tansaş, Mersin’in Erdemli ilçesinde yaptığı mağaza açılışında moving board’u kullandı. Önümüzdeki günlerde de Sun Express, Yunanistan uçuşları için Atina’da bir tanıtım yapmayı planlıyor.
Tunç Torungil, şu anda en bilinen ve tercih edilen mecranın moving board olduğunu belirtiyor. Bu mecrayı 2008 yılında, diğerlerini ise 2009’un kasım ayında Türkiye’ye getiren ajans, Türkiye pazarına sunacağı mecraları titizlikle seçiyor. İngilizlerin geliştirdiği bir mecradan söz eden Torungil, “Ama bu mecranın tuvaletlerde kullanılması gerekiyordu. Türkiye’de reklamverenin ürününü tuvaletlerde sergilemek istemediğini bildiğimiz için getirmekten vazgeçtik” diyor. Ajans, 2010’da da yeni mecralar getirme planları yapıyor.
Murat ONUK / TTNET Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
“Yeni kampanyalarımız için kullanıyoruz”
Moving board’dan yaklaşık 1.5 yıldır geniş kitlelere ulaşmak istediğimiz yeni kampanyalarımız için yararlanıyoruz. Dikkat çeken, detaylı bilgi verebileceğimiz yeni bir mecra olduğu için bazı kampanyalarımızın açık hava tanıtımları için kullanıyoruz. Şimdiye kadar, İstanbul’daki AVM’lerde, statlarda ve İzmir’de bu alanda bazı çalışmalar yaptık.
Bu
Ceyda MERAM / HP Baskı ve Görüntüleme Ülke Pazarlama Müdürü
“İnteraktif iletişim kurabiliyoruz”
Moving board mecrasını 2009 yılından itibaren McDonald’s’la beraber yürüttüğümüz ‘HP’den Doyuran Kartuş Kampanyası’ için kullanıyoruz. Bu, hem indoor hem de outdoor tanıtımlarda kullanılabilecek farklı bir mecra olduğu için tüketicilerin ilgisini çok fazla çekti. Kampanya hakkında bilgi almak isteyenlerle bu mecra sayesinde interaktif iletişim kurabiliyoruz.
HP Baskı ve Görüntüleme Grubu olarak sarf malzemeleri ve yazıcı kampanyalarında bu
Gençlere gelir kapısı yarattığımız bu
Alternatif reklam mecraları
* Moving board: Sırtta taşınan ışıklı ve hareketli reklam panoları. Gündüz ya da gece şehirde, plajda, dağda, kısaca hedef kitlenin bulunduğu her yere gidebiliyor. Taşıyıcılar ürün ya da kampanya hakkında bilgi verebiliyor, numune ya da broşür dağıtabiliyor. Her tür kampanya, ürün ve
* Bike board: Bisikletler üzerinde taşınan ışıklı ve hareketli reklam panoları. Her bir bisiklet üzerinde 3 adet reklam panosu bulunuyor. Gündüz ya da gece bisikletin gidebileceği ve hedef kitlenin bulunduğu her yere gidilebiliyor. Taşıyıcılar ürün ya da kampanya hakkında bilgi verebiliyor, numune ya da broşür dağıtabiliyor. Üzerine yer alan entegre ses düzeni sayesinde reklam müziği çalabiliyor.
* Scooter board: Scooter arkasına bağlanan bir römork üzerinde taşınan ışıklı ve hareketli reklam panoları. Gündüz ya da gece scooter’ın gidebileceği ve hedef kitlenin bulunduğu her yere gidebiliyor. Taşıyıcılar ürün ya da kampanya hakkında bilgi verebiliyor, numune ya da broşür dağıtabiliyor. Üzerine yer alan entegre ses düzeni sayesinde reklam müziği çalabiliyor.
* Showroom board: 2 katlı çok amaçlı konteynır tabanlı bir tanıtım mecrası. Bire bir ölçekli ürün sergilenmesine olanak veren alt kat camlı bölüm, ürünün görseli ya da mesajın yer aldığı üst bölüm ise ışıklı reklam panosu bölümüdür. Camlı bölümde gerçek bir araba sergilenirken ışıklı üst bölümde aracın görselleri ya da herhangi bir mesaj yer alabiliyor.
* Segway board: Segway aracının önüne monte edilen reklam panosu. Aracı kullanan kişiler tıpkı moving board’da olduğu gibi hedef kitleyle iletişime geçerek bilgilendirme yapabiliyor.
* Van board: Kısa süreli sabit ya da hareketli reklam panosu ihtiyacı için mobil olarak kullanılıyor. Van tipi aracın iki yanına yerleştirilen ve her biri 5 görsel döndürebilen panolardan oluşuyor. Açılışlar, kampanyalar, festivaller, konserler ve spor etkinliklerinde kullanılıyor.
* Air board: PVC esaslı, havayla şişirilen çerçeve ve görsellerden oluşan portatif reklam panoları. Acil ya da kısa süreli uygulamalarda kullanılıyor. Su üzerinde durabilen modeliyle deniz ve plaj reklamcılığında da tercih ediliyor. Fuar açık alanları, festivaller, konserler, şehir içinde uygun alanlar, spor ve deniz aktivitelerinde uygulanıyor.
Hangi mecranın maliyeti ne kadar?
Moving board: Günlük birim fiyatı 250-325 TL
Bike board: Günlük birim fiyatı 400-600 TL
Scooter board: Günlük birim fiyatı 750-1250 TL
Showroom board: 15 gün için 15.000-30.000 TL
Segway board: Günlük 400-800 TL
Van board: Günlük 2.500-4000 TL
Air board: Haftalık 7.000-10.000 TL
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum Yaparken sayfaya nereden geldiğinizi belirterek küfüre yer vermeden, anlaşılır bir dille yazmanızı rica ederiz..