Yapı Ürünleri Sektöründe Dünya Çapında bir Oyuncumuz Var..

Avrupa'nın ünlü yapı ürünü markalarını satın alan Eczacıbaşı, bu alanda Avrupa'nın 6. büyüğü oldu. 25 yıl önce 20 metrekarelik stant ile Frankfurt yapı malzemesi fuarına katılan grup, bu sene 1.350 metrekare alanda ürünlerini sergiliyor. Eczacıbaşı'nın hedefi yeni satın almalar ve fabrikalarla üç yıl içinde 1 milyar Euro ciroya erişip Avrupa'da ilk üç şirket arasında yer almak.

Yapı ürünleri sektöründe Vitra, Artema markalarıyla uluslararası bir şirket haline gelen Eczacıbaşı hedef büyüttü. Eczacıbaşı Holding önümüzdeki üç yıl içinde 1 milyar Euro ciro ile Avrupa'nın alanındaki ilk üç şirketinden biri olmayı planlıyor. Bunun için Eczacıbaşı, Rusya ve Hindistan'da yeni yapı ürünleri fabrikaları açacak. Avrupa'da ise Alman Burgbad, Engers ve Villeroy&Boch (V&B) gibi ünlü markalar satın alınarak grup bünyesine dahil edildi. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, büyümek için yeni gelişen stratejik pazarlara yöneldiklerini söyledi.

Bundan 25 yıl önce 20 metrekarelik bir stant ile banyo, bina, enerji ve havalandırma teknolojileri sektörlerini bir araya getiren ISH Frankfurt Fuarı'na katılan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, bugünlerde Vitra ve Burgbad gibi uluslararası 2 markası ile 1.350 metrekarelik alanda ürünlerini sergiliyor. Frankfurt'taki fuarda Türk gazetecilere açıklamada bulunan Hüsamettin Onanç, şu anda yapı ürünleri sektöründe Avrupa'da 6. sırada yer aldıklarını ifade etti. Onanç, önümüzdeki dönemde yeni firma ve markaları bünyelerine katarak 1 milyar Euro ciroya ulaşıp Avrupa'nın ilk üç şirketinden biri olmayı planladıklarını söyledi. Onanç, "Küreselleşme stratejimizin arkasında hem coğrafi büyüme ve değişik ülkelerde yatırımlar hem de yeni markaları bünyemize katarak yetkinlikleri ve pazar paylarını büyütme stratejimiz var." dedi.

En önemli pazarlarının Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye olduğunu belirten Onanç, Rusya, Hindistan ve Ortadoğu'daki enerji ülkelerini ise stratejik pazarlar olarak gördüklerini kaydetti. 8'i Türkiye, 6'sı Almanya ve 2'si de Fransa'da olmak üzere toplam 16 fabrikalarının olduğunu belirten Onanç yeni yatırımlarını şöyle anlattı: "Fabrika açmak için Rusya'da girişimde bulunduk. Burada 2 fabrikamız olacak. 30 milyon Euro'luk yatırımla kurulan karo seramik fabrikası nisan ayında üretime başlayacak. Rusya'da kendi markamız için showroomlar açarak bütün ürün gamımızı sergiliyoruz. Şu anda 4 showroom var, önümüzdeki 5 yılda 50 gibi bir rakama ulaşmak istiyoruz." Onanç, Rusya'nın Avrupa'daki en büyük pazar olduğunu, Türkiye'nin 2-2,5 katı büyüklüğünde bir pazara sahip olduğunu ifade etti. İtalya'da yeni inovatif ürünleri hızlı geliştirebilmek için bu bölgede olmak istediklerini aktaran Onanç, "Birkaç alternatif üzerinde çalışıyoruz. Çok yakın bir zamanda sonuçlandırmayı ümit ediyoruz." dedi. Yapı Ürünleri Grubu, 2010'da Eczacıbaşı Holding'in 2,1 milyar Euro'luk cirosu içinde yüzde 17 civarında büyüyerek 800 milyon Euro ile en hızlı büyüyen grup oldu. Grup, cirosunun yüzde 68'ini 75'ten fazla ülkeye gerçekleştirdiği dış satımla elde ediyor. FRANKFURT

Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım