Leasing konularında bilgili olan var mı..?

Selamlar,

ben de çoğu forum üyesi gibi girişimcilikle ilgiliyim. Yine çoğumuz gibi geliştirdiğim projeler ve üzerinde çalıştığım fikirler var. İşin kendimle ilgili boyutunu tamamladıktan sonra satış-pazarlama-finans kısımlarında zorluklar yaşıyorum. Her işte olduğu gibi kendi alanım dışında kalan kısımlarda bilenlere danışıp fikir almanın en iyi yol olduğunu gayet iyi biliyorum.

Teknoloji temelli bir projem var. Yazılımın yaklaşık %90'ı bitti. Yaklaşık 5 farklı modelde teknik cihaz da geliştirip testlerini hemen hemen tamamlamış durumdayım. Yazılım ve donanımın entegre olarak kullanılacağı bir çalışma. Tüm ar-ge çalışmalarını öz kaynaklarımı kullanarak ilerlettim (ar-ge teşviği konusunu başka bir başlıkta tartışırız). Kalan bir parça nakit ise projemin sahada ticari olarak satışı ve pazarlaması için yeterli değil. Ben de her girişimci gibi finansman sorunu ile karşı karşıyayım.
İş modelimi kurarken mümkün olduğunca dengeli bir büyüme modeli oluşturmaya gayret ettim. Bununla birlikte ofis ekipmanı vs. dışında belli bir ürün stoğu ile başlamak ve iş hacmine göre artırmak gerektiğini modelledim. Bu aşamada ürün stoğu için "leasing" ile bir alternatif oluşturabilir miyim diye araştırırken konuyu paralelde bilenlere de danışmak istedim:

1. Leasing için kiralama sonunda "kiracı" yani ben, sembolik bir ücret karşılığı "kiralayan"dan yani banka ya da leasing kuruluşundan kiralanan ürünü, borç bitiminde satın alabilir deniyor. Bu "sembolik" ücret oranı konusunda bilginiz var mıdır? Örneğin 100.000 TL'lik toplam ilk alım değeri olan bir cihaz ne kadara bana satılır?

2. Leasing ile bana kiralanan cihaz(lar)ı ben başkasına kısa veya uzun dönemli kiralayabilir miyim? Elbette legal yollarla. Bildiğim kadarıyla oto kiralama firmaları bu yöntemi kullanıyorlar. Bu genel bir opsiyon mudur yoksa özel anlaşma şartları var mıdır?

3. Leasing firmaları bilhassa yeni kurulmuş firmalardan teminat istiyorlar anladığım kadarıyla. Bu teminatın oranı nedir? Yine örneklersem 100.000 TL'lik bir ilk alım değeri olan cihaz için ne kadarlık teminat isterler?

4. Ola ki teminat miktarını gözüm kesti... Şu an üstüme kayıtlı fakat ortaklı bir arsa var. İmar vs. sorunu yok ve civarında 50-60 daireli inşaatlar başladı. Bu arsayı teminat olarak kullanabilir miyim?

Uzun yazı için özür dilerim. Mümkün olduğunda ayrıntılı anlatmak istedim.

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ederim. Eğer bilmem gereken başka hususlar ve dikkat edilmesi gereken noktalar varsa, onları da eklerseniz çok sevinirim.

İşleriniz rast gitsin ve Allah iyi insanlarla karşılaştırsın...

Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım