Manisa Magnesia Avm ve Onemli Hatasi

Askerlik sonrası ilk yazımı yazabilirim artık..

Manisa Kırkağaç'ta 159 gün vatan borcunu ödedikten sonra yapılacak ilk yayını da Manisa'dan seçtim;

Magnesia Avm..

Magnesia avm 28 Mart 2012'de, bizimde bir yayınla blogladıgımız gibi açılmıştı.. avm hakkındaki bilgileri de o yaynda ele almıştık.. İşte O yayın:
http://ayaklirehber.blogspot.com/2012/06/manisa-magnesia-avm-hadise-ile-acildi.html

Hazır kırkagacta askerlik yapıyorken Son haftasonu iznimde magnesia avmyi gezme fırsatı buldum.. gördüğüm ilk şey o ilginç logo oldu.. bu logo bana ne manisanın antik tarihini ne meshur şeylerini ne de Osmanlı dönemi  Manisasını anımsatmadı.. Logoyu beğenmeyince kafamda daha farklı neler olabilirdi soruları dolaşırken kendimi etrafı da incelerken buldum..  Cevrede 5 6 tas parcası ve ufak bir havuzdan başka birşey goremedim.. Manisa'nın merkezine kocaman bir beton yapı bu kadar cok ziyaretçi çekerken hiç mi bir şey anlatmak gelmedi içlerinden diye düşündüm..

Magnesia Avm projesi Hollanda orjinli Redevco şirketi tarafından yapılmıştı.. Bu şirkette daha sonra Blackstone Group'a satılmış..

Manisa'nın tarihini biraz arastırdığımda, Yunanistan'ın Teselya bölgesindeki dağlarda yaşayan Magnetlerin Manisa cevresine yerleşerek şehre adını vermesiyle oluşuyor..

Magnesia adını verip tarihi hiç birşeyi avm içinde ele almayan şirket, bunun cezasını googleda magnesia diye arattıgımızda sadece manisadaki kazı çalışmalarının çıkınca ödemiş oluyor..

Bu arada Magnet mıknatıs özellikli bir demir madenidir ve yunanistandaki magnetlerle direk baglantılıdır.. ve Magnesia adının Magnezyum oksitten geldiğini söyleyen tarihçilerde vardır..


Konuyla ilgili görüşlerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz.. Ayakli Rehber, 2010 yılından bu yana yayınlanır ve iş dünyasindaki gelişmeleri bloga taşır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım