Marka'mı Borsada Tavan mı ?


..... Yazının Orjinali .....


Marka nasıl yaratılır?



Diyelim ki bir patronsunuz. Sihirli bir lambanız ve sadece bir tek dileğinizi gerçekleştirecek bir de cininiz var. Dileğinizi de işiniz için kullanmak zorundasınız.

Ne yaparsınız?
A) Şirketimin hissesi borsada tavan yapsın
B) Muhteşem bir marka yaratayım
C) Rakiplerim iflas etsin
D) Benden sonra çocuklarım şirketi batırmasın.

Hangisini seçersiniz?
Bize soracak olursanız, B şıkkı başarıya giden en garantili yol. Çünkü bugün iş dünyasının en büyük ve en zorlu problemi marka yaratabilmek. Pazar araştırmaları, fokus gruplar, saatler süren toplantılar, milyon dolarlık reklam bütçeleri… Hepsi bir markanın peşi sıra çıkılan yolculuğa dair. Çoğunlukla meşakkatli ve çok da pahalı; ama bazen de tereyağından kıl çeker gibi basit ve ucuz.

Peki, ama nasıl?
Bu sorunun cevabı hiç de basit değil. Basit olmadığı için de milyon dolarlık bütçeler bu uğurda bazen buharlaşıp uçabiliyor. Ama bazen biri çıkıyor ve hiç zorlanmadan, tek bir fikir ile hedefi adeta 12’den vuruyor. Şahan Gökbakar da onlardan biri, yani hedefi tam ortasından vuran pazarlama sihirbazlarından. Çünkü yarattığı marka Recep İvedik, hem İstinye Park’ta hem de varoşlarda izlenme rekorları kırıyor. Korsan DVD ve televizyon başındaki izleyicileri bir yana bırakırsak, Recep İvedik bir ve ikiyi 9 milyon 787 bin 828 kişi, halen vizyonda olan serinin üçüncü filmini ise şu ana kadar 3 milyon 200 bin kişi sinemada izledi. Milyonlarca kişi, dile kolay! Kim bilir daha kişi izleyecek. Üstelik bir gelir grubunun tamamına ulaşmak çok zor iken, o bütün gelir gruplarına birden ulaşabiliyor. Ve şimdi sırlarını iş dünyasıyla paylaşıyor. Yazının devamı Turkishtime dergisinin Nisan sayısında…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım