Maliye'de 5 bin 540 denetim kadrosu boş


Maliye Bakanlığı iş başvurusu
Maliye Bakanlığına iş başvurusu yapın
Kayıt dışılık ve vergi kaçağına karşı daha etkin denetim kararı alan Maliye'nin bunu hangi kadroyla yapacağı merak konusu oldu.

Bakanlığın 9 bin 168 denetim kadrosunun sadece 3 bin 628'i dolu. 5 bin 540'ı ise boş durumda. Meclis'te bulunan Torba Kanun Tasarısı ile vergi denetiminde yeni bir yapılanmaya gidilirken Maliye, yetişmiş denetim elemanlarını kamuda tutma problemi yaşıyor. Hesap uzmanı, müfettiş ve kontrolör olarak işe başlayan denetim elemanları, uzman statüsünü aldıktan bir süre sonra ücretlerin yetersizliğini gerekçe göstererek, devletten ayrılıyor. Bu kişiler, özel sektörde ya eski maaşlarının 5-10 katı ücretle işe başlıyor ya da yeminli mali müşavirlik firması kuruyor.

Maliye bünyesindeki personel erozyonu da en fazla Kurullar ile Gelir İdaresi Başkanlığı'nda görülüyor. Teftiş ve Hesap Uzmanları Kurulu, her yıl yeni sınavlarla kadrolarını güçlendiriyor, ancak eleman sayısı, istifalarla bir süre sonra tekrar eski seviyesine düşüyor. Aynı durum, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Başkanlık bünyesindeki gelirler kontrolörlerinde de yaşanıyor. Üst düzey bir Maliye yetkilisi, nitelikli elemanlara yeterli ücreti veremedikleri gibi, Sayıştay'la da aralarında ciddi bir ücret dengesizliği meydana getirildiğini belirterek, "Bu özlük haklarıyla, yetişmiş denetim elemanlarını Maliye'de tutmamız çok zor." dedi.

Halen 306 uzman ve uzman yardımcısının görev yaptığı Hesap Uzmanları Kurulu'ndan 2005 yılı başından bu yana 53 kişi istifa etti. Nakil ve emeklilik yoluyla Kurul'dan ayrılanların sayısı da 54 oldu. Teftiş Kurulu'ndan da aynı dönemde 7 müfettiş istifa etti. Gelirler kontrolörleri de bu süreçte istifalar yoluyla 45 fire verdi. Gelir İdaresi Başkanlığı verilerine göre, Şubat 2010 itibarıyla Maliye'de 9 bin 168 denetim kadrosu bulunuyor. Bu kadrolardan sadece 3 bin 628'i fiili olarak kullanılıyor. 5 bin 540 kadro ise boş bekliyor. Mevcut kadroların 1.618'ini Teftiş ve Hesap Uzmanları Kurulu kadroları oluşturuyor. 467 müfettiş kadrosunun 159'u dolu, 308'i boş, 1.151 hesap uzmanı kadrosunun da 306'sı dolu, 845'i boş. Gelir İdaresi'ne bağlı 7 bin 550 denetim kadrosunun ise 3 bin 163'ünde denetim elemanları görev yapıyor. 4 bin 387 kadro ise boş şekilde bekletiliyor. Başkanlık bünyesinde görevli 900 gelirler kontrolörü kadrosunun 526'sı, 6 bin 650 vergi denetmen kadrosunun da 3 bin 861'i boş durumda.
Kaynak:Zaman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım