Saat&Saat Markası Mücevharata da Girecek
Armani, Guess ve Donna Karen gibi moda devlerinin takı işine girmesi birçok firmayı cesaretlendirdi. Pandora mücevherlerinin distribütörlüğünü alarak takı sektörüne giren Saat&Saat'in patronu Ramazan Kaya da pırlanta, güneş gözlüğü ve saatin birlikte satılacağı mağaza açmaya hazırlanıyor. Kaya, yeni konsepti, "Kimseye değil, kendimize rakip oluyoruz." şeklinde yorumluyor.
Yaklaşık 20 yıldır saat işi yapan Saat&Saat firmasının genç patronu Ramazan Kaya, rota değiştirerek takı işine girdi. Ancak bu iş öyle sanıldığı gibi bir anda değil, beş yıllık sancılı bir sürecin sonunda gerçekleşti. Danimarkalı mücevher devi Pandora'yı Türkiye'ye girmeye ikna etmek için yoğun çaba sarf eden Kaya'nın hayali gerçek oldu. Türkiye'nin küresel ekonomik krizdeki sağlam duruşunun firmayı ikna ettiğini belirten Kaya, "Biz takıcı değiliz ama bu markayı bünyemizde bulundurmaktan çok mutluyum." dedi. Kaya, bununla da yetinmeyerek, bu kez Saat&Saat markasına rakip bir konsept hazırlıyor. Yeni mağazalarda bu kez pırlanta, saat, takı ve güneş gözlüğü satılacak. Kaya, henüz isim aşamasındaki projeyi, "Kendimize rakip bir marka oluşturuyoruz." şeklinde tanımlıyor. 1982'de Danimarkalı kuyumcu Per Enevolsen ve eşi tarafından kurulan firmanın, bugün 6 kıta ve 47 ülkede 260 Pandora konsept mağazası dahil olmak üzere dünyada 10 bin noktada satılan ürünleri özellikle Hollywood yıldızlarının gözdesi.
Yılda her saniye her gün dünyanın herhangi bir yerinde mutlaka bir Pandora takısının satın alındığını kaydeden Kaya, Alanya, Fethiye, Antalya, İstanbul ve Marmaris'te toplam beş mağaza açtıklarını, yıl sonuna kadar yine İstanbul, Ankara ve İzmir dahil olmak üzere beş mağaza daha açacaklarını söyledi. Turistler tarafından yoğun ilgi gören ürünlerin 1.800'e yakın çeşidi olduğunu aktaran Kaya, İspanya ve Portekiz'deki distribütörlerin saatten daha fazla bu takıyı sattıklarını ifade etti. Dünya genelindeki markaların takıya yöneldiğinin altını çizen Kaya, Armani, Guess, Donna Karen gibi markaların satışlarını yaptıklarını, Guess'in takılarını yetiştirmekte zorlandıklarını söyledi. Almanya'da Fossil'in takıları saatlerinden daha çok satar hale geldi. Moda markalar saat işine girince sektör daha da hareketlendi. Fiyatlar da cazip hale geldi. "Saat ve takı artık beraber hareket ediyor. Bu yüzden biz de bir yenilik yaparak farklı bir işin içine giriyoruz. Saat, pırlanta, güneş gözlüğünün satılacağı mağazalar açacağız. Güneş gözlüğü 'niş' bir pazara hitap edecek. Saat zaten bizim işimiz. Bu sene ilk adım atılacak. Biraz daha yukarı seviye hedef kitlesi. Renkli, cıvıl cıvıl mağazalar olacak. Tüm özel günlerde ilk akla gelen mağaza olma hedefiyle yola çıktık." diyen Kaya, bu yılki satışlardan da oldukça memnun. Şirket 2010 yılına göre yüzde 36 büyüme sağladı, 2011 yılını yüzde 35-40 büyüme ile kapatmayı hedefliyor. "Türkiye'nin saatçisi olma yolunda ilerliyoruz. Piyasadaki büyüme oranımız yüzde 10'larda. Bunu güvenilirliğimize bağlıyoruz. Hedef kitlemiz A, B ve C. Gelir seviyesi çok yüksek ya da çok düşük sınıfa hitap etmiyoruz. Bünyemizde 35 markayı barındırıyoruz. Bunun 25'i saat markası." dedi.
Mevcut 63 mağazayı yıl sonuna kadar 80'e tamamlama hedefinin yanında mevcut istihdamı artırma planları da var. Türkiye saat sektörüne bakıldığında ise yılda 14 milyon adet saat satıldığı görülüyor. Bunun 10 milyonu pazarlarda satılan 5-10 lira değerindeki ucuz saatlerden oluşuyor. Pazarın toplam büyüklüğü 800 milyon dolar. Dünyada pazar büyüklüğü 30 milyar dolar civarında.
Saatçiyim, ama saat takamıyorum
Ramazan Kaya, binlerce saat satıyor ama kendisi saat takamıyor. Nedeni ise kolundaki saati mutlaka birisinin alması: "Sabah taktığım saati mutlaka akşamına aileden birisi ya da arkadaşlarımdan birisi alıyor. 'Saatin çok güzel' diyen kişiye de ben çıkarıp veriyorum. Saatçiyim ama saat takamıyorum. Kolumdaki saat ertesi güne kalmıyor."
Ayakli Rehber
Yaklaşık 20 yıldır saat işi yapan Saat&Saat firmasının genç patronu Ramazan Kaya, rota değiştirerek takı işine girdi. Ancak bu iş öyle sanıldığı gibi bir anda değil, beş yıllık sancılı bir sürecin sonunda gerçekleşti. Danimarkalı mücevher devi Pandora'yı Türkiye'ye girmeye ikna etmek için yoğun çaba sarf eden Kaya'nın hayali gerçek oldu. Türkiye'nin küresel ekonomik krizdeki sağlam duruşunun firmayı ikna ettiğini belirten Kaya, "Biz takıcı değiliz ama bu markayı bünyemizde bulundurmaktan çok mutluyum." dedi. Kaya, bununla da yetinmeyerek, bu kez Saat&Saat markasına rakip bir konsept hazırlıyor. Yeni mağazalarda bu kez pırlanta, saat, takı ve güneş gözlüğü satılacak. Kaya, henüz isim aşamasındaki projeyi, "Kendimize rakip bir marka oluşturuyoruz." şeklinde tanımlıyor. 1982'de Danimarkalı kuyumcu Per Enevolsen ve eşi tarafından kurulan firmanın, bugün 6 kıta ve 47 ülkede 260 Pandora konsept mağazası dahil olmak üzere dünyada 10 bin noktada satılan ürünleri özellikle Hollywood yıldızlarının gözdesi.
Yılda her saniye her gün dünyanın herhangi bir yerinde mutlaka bir Pandora takısının satın alındığını kaydeden Kaya, Alanya, Fethiye, Antalya, İstanbul ve Marmaris'te toplam beş mağaza açtıklarını, yıl sonuna kadar yine İstanbul, Ankara ve İzmir dahil olmak üzere beş mağaza daha açacaklarını söyledi. Turistler tarafından yoğun ilgi gören ürünlerin 1.800'e yakın çeşidi olduğunu aktaran Kaya, İspanya ve Portekiz'deki distribütörlerin saatten daha fazla bu takıyı sattıklarını ifade etti. Dünya genelindeki markaların takıya yöneldiğinin altını çizen Kaya, Armani, Guess, Donna Karen gibi markaların satışlarını yaptıklarını, Guess'in takılarını yetiştirmekte zorlandıklarını söyledi. Almanya'da Fossil'in takıları saatlerinden daha çok satar hale geldi. Moda markalar saat işine girince sektör daha da hareketlendi. Fiyatlar da cazip hale geldi. "Saat ve takı artık beraber hareket ediyor. Bu yüzden biz de bir yenilik yaparak farklı bir işin içine giriyoruz. Saat, pırlanta, güneş gözlüğünün satılacağı mağazalar açacağız. Güneş gözlüğü 'niş' bir pazara hitap edecek. Saat zaten bizim işimiz. Bu sene ilk adım atılacak. Biraz daha yukarı seviye hedef kitlesi. Renkli, cıvıl cıvıl mağazalar olacak. Tüm özel günlerde ilk akla gelen mağaza olma hedefiyle yola çıktık." diyen Kaya, bu yılki satışlardan da oldukça memnun. Şirket 2010 yılına göre yüzde 36 büyüme sağladı, 2011 yılını yüzde 35-40 büyüme ile kapatmayı hedefliyor. "Türkiye'nin saatçisi olma yolunda ilerliyoruz. Piyasadaki büyüme oranımız yüzde 10'larda. Bunu güvenilirliğimize bağlıyoruz. Hedef kitlemiz A, B ve C. Gelir seviyesi çok yüksek ya da çok düşük sınıfa hitap etmiyoruz. Bünyemizde 35 markayı barındırıyoruz. Bunun 25'i saat markası." dedi.
Mevcut 63 mağazayı yıl sonuna kadar 80'e tamamlama hedefinin yanında mevcut istihdamı artırma planları da var. Türkiye saat sektörüne bakıldığında ise yılda 14 milyon adet saat satıldığı görülüyor. Bunun 10 milyonu pazarlarda satılan 5-10 lira değerindeki ucuz saatlerden oluşuyor. Pazarın toplam büyüklüğü 800 milyon dolar. Dünyada pazar büyüklüğü 30 milyar dolar civarında.
Saatçiyim, ama saat takamıyorum
Ramazan Kaya, binlerce saat satıyor ama kendisi saat takamıyor. Nedeni ise kolundaki saati mutlaka birisinin alması: "Sabah taktığım saati mutlaka akşamına aileden birisi ya da arkadaşlarımdan birisi alıyor. 'Saatin çok güzel' diyen kişiye de ben çıkarıp veriyorum. Saatçiyim ama saat takamıyorum. Kolumdaki saat ertesi güne kalmıyor."
Ayakli Rehber
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum Yaparken sayfaya nereden geldiğinizi belirterek küfüre yer vermeden, anlaşılır bir dille yazmanızı rica ederiz..