Marmaraya Yapay Ada Yapılacak, Peki Nasıl?

Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, 'Kanal İstanbul projesinden çıkan hafriyatın bir kısmının üçüncü havaalanının alt dolgusunda kullanılacağını, bir kısmıyla da Marmara Denizi'nde yapay bir ada oluşturulacağını ve bu adanın mesire amaçlı kullanılacağını açıkladı.
Soluk, Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında deneme sürüşleri yapan Piri Reis test treninde soruları cevapladı. Bakan Soluk, "Altın frank uygulaması boğazlardan geçişi düzenleyen Montrö Anlaşması'nın Türkiye'ye sağladığı haklardan biri. Bu uygulama zamanla 1980'lerden beri indirimli olarak yapılıyor. Elbette ücret açısından yeni düzenlemeler gündeme gelebilir." dedi. Projenin 8-10 sene sürecek yapımında 150-200 bin kişinin çalışacağını ifade eden Soluk, projenin yap-işlet-devret modeliyle hayata geçeceğini kaydetti. Bu arada Başbakan Erdoğan'ın, 27 Nisan 2011 tarihinde İstanbul Kongre Merkezi'nde kamuoyunda açıkladığı Kanal İstanbul'un isim hakkını alarak markalaştırmak üzere aynı gün 3 firma TPE'ye başvuruda bulundu. Sakarya Patent Şirketi, Kanal İstanbul'un kamuoyuna açıklandığı gün saat 12.19'da, aynı gün saat 12.43'te İstanbul'dan Doğuhan Taşar, saat 17.14'te de İstanbul'dan Denge Reklam Turizm İnşaat Şirketi TPE'ye başvurarak 'kanalistanbul' ismini tescil ettirmek istedi. Denge Reklam'ın başvurusu 45 marka tescil sınıfın tümünde yapıldı. Emek Yapı Yatırım İnşaat Şirketi de 3 Mayıs 2011 tarihinde 'kanalist' ifadesi için marka tescil başvurusu yaptı.
Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım