Afyonda Tarim Sektoru Tartisildi
Afyonkarahisar Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü tarafından ''Tarım Ürünleri Pazarlamasındaki Temel Sorunlar'' konulu panel düzenledi.
Afyonkarahisar Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından ‘Tarım Ürünleri Pazarlamasındaki Temel Sorunlar’ paneli İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Toplantı Salonu’nda yapıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan panelin açılış konuşmasını Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Zekeriya Erdurmuş yaptı.
Erdurmuş, yaptığı konuşmada Afyonkarahisar’ın tarımsal üretim, hayvancılık ve gıda şehri olduğunu, Türkiye’de çoğu ilinde olmayacak kadar çok sayıda marka ürünün bulunduğunu ifade etti. Üretilen birçok ürünün olmasının yanında bunu pazarlayacak bir kabiliyete de sahip olunması gerektiğini savunan Erdurmuş, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın tarım- sanayi entekrasyonunu sağlamak amacıyla çeşitli projeler yaptığını belirtti. Tarımsal ürünlerin pazarlanması yönünde, dünyaya seslerini duyurmada sıkıntı olduğunun altını çizen Erdurmuş, düzenledikleri panel, toplantı gibi organizasyonlarla üreticileri ve bu sektörde pazarlama işinde bulunanları bilinçlendirerek bu sıkıntıları aşmayı hedeflediklerini dile getirdi.
“TİCARETTE BAŞARININ 10 SIRRI VAR”
Panelde daha sonra söz alan Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası Temsilcisi Mehmet Ali Çelikten, ticaret alanın da en büyük sıkıntının ortaklık ilişkilerinin kurulmamasından söz ederek, Ticaret’te başarılı olunabilmek için 10 temel sırrın olduğunu ve bunların, karar almada acele etmeden istişare edilmesi, yatırım yapılacak olan sektörün daha önce yatırım yapılan alanla ilişkili olmasının, meselelere 3 boyutlu bakılmasının, dünya pazarına uygun yerli ürünlerin entegre edilmesinin, projesi olmayanlara kredi ve destek verilmemesinin, altından kalkılabilecek kadar risk alınmasının, performansı düşük olanlarla çalışılmamasının, işte Demokrasi kavramının dışarıda bırakılmamasının, adil olunmasının, dünya ölçeğine uygun ürün ve hizmet verilmesinin sağlanması ile gerçekleşeceğini ifade etti.
“113 TİCARET BORSASI İÇİNDE 10’UNCU SIRADAYIZ”
Panelde konuşmacı olarak söz alan Afyonkarahisar Ticaret Borsası Genel Sekreteri Hüseyin Eker, Afyonkarahisar Ticaret Borsası’nın(ATB) yaptığı faaliyetlerinden bahsederek, 1991 yılında hizmete başlayan kuruluşun şuanda 418 üyesine hizmet verdiğini dile getirdi. ATB’nin son 5 yıldaki işlem hacmi hakkında bilgiler veren Eker, 2007 yılında 1 milyon 54 bin 300 TL, 2008 yılında 1 milyon 167 bin 130 TL, 2009 yılında 1 milyon 300 bin 256 TL, 2010 yılında 1 milyon 558 bin 118 TL ve 2011 yılında 1 milyon 948 bin 565 TL işlem hacmi büyümesi yaşandığını dile getirdi. Bununla beraber Eker, üyelerinin alım ve satımlarının toplamından oluşan işlem hacmi bakımından ATB’ nin, Türkiye’ deki 113 Ticaret Borsası arasında 10’uncu ve Ege Bölgesi’nde ise 2’nci sırada olduğunu dile getirdi.
DERE, MARKA VE MARKALAŞMA KONUSUNDA BİLGİLER SUNDU
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sultandağı Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Hurşit Ertuğrul Dere, marka ve marka oluşturma konusu hakkında açıklamalar yaparak, marka kelimesinin İngilizce karşılığı olan brand( damgalamak) anlamına geldiğini ve Amerika’da sığırcılığın gelişmesi sonucu, sığır bakıcılarının sığırların karışmaması için kaba etlerine soğuk damga vurmasıyla başladığını söyledi. Dere, damgalama hayvanları ayırma için yapıldığı için her çiftliğin kendine ait bir damgası olmasından dolayı bu hayvanları çiftliğin markaları olduğunu ve kalite kontrolünde bu damgalardan yola çıkılarak tespitler yapıldığını belirtti. Bu noktadan yola çıkılarak Eker, ürünlerin markalaşması yönünde bazı yapılanların ürüne markalaşma sağladığını ifade ederek, “Geçenlerde bir Belediye Başkanı İngiltere Kraliçesi bizim kirazlarımızı yiyor dedi. Bu belki doğru belki yanlış olabilir. Fakat o ürününün orayla markalaşmasında önemli rol oynuyor” diye konuştu.
“PAZARLAMADAKİ SORUN FİYAT VE DIŞ TİCARET’TEN DOLAYI”
Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Pazarlama Daire Başkanı Lokman Ramazanoğlu, İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Toplantı Salonu’nda düzenlenen panelde yaptığı konuşmada, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın değişim içinde olduğunu ve Türkiye'nin tarımsal ürünlerin üretim ve ihracatında hızla büyüdüğünü kaydetti. Türkiye'de 2010 yılında nüfusun yüzde 24'ünün kırsalda yaşadığını, yüzde 26'sının da tarımsal faaliyetlerle uğraştığını ifade eden Ramazanoğlu, şöyle konuştu: “Tarım ürünleri milli gelirin yüzde 8'ini oluşturuyor. Ülke ihracatının da yüzde 13,4'ünü tarım ürünleri oluşturuyor. Tarım ürünlerinin pazarlanmasında çeşitli sorunlar yaşanıyor. Bu sorunlar üretimden kaynaklanan sorunlardır. Pazarlama kanallarından kaynaklanan sorunlar fiyat ve dış ticaretten kaynaklanan sorunlardır. Tarım ürünlerinin 2002 yılında milli gelirdeki payının 36,1 milyar lirayken, 2010 yılında bu rakam 92,8 milyar liraya çıktı. İhracatta ise 2002 yılında 4 milyar dolarken, 2010 yılında bu rakam 12,7 milyar dolara ulaştı” dedi
Gazete3
Ayakli Rehber
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum Yaparken sayfaya nereden geldiğinizi belirterek küfüre yer vermeden, anlaşılır bir dille yazmanızı rica ederiz..