turkiye'ye bayilik veren yabanci tekstil firmalari
Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı hazır giyim devleri bayilik fırsatları sunuyor. İşte bayilik veren dev hazır giyim şirketleri:
Napapijri, Jack & Jones , Kipling, Z and Co, Catimini, Kenneth Cole, Austin Reed, Hummel, Brioni, Vilebrequin, Lovable… Türkiye’ye yeni giren ve franchising sistemiyle ortak arayan yabancı markalar, dekorasyondan tanıtıma birçok konuda destek veriyor…
Perakende sektöründe faaliyet gösteren yabancı hazır giyimcilerin Türkiye’deki yatırımlarında son dönemlerde ciddi artış yaşanıyor. Marks & Spencer, Zara, Mango, Adidas, Levi’s, Stefanel gibi Türkiye pazarında çoktan yerini almış markalar, Anadolu şehirlerinde de yayılmalarını sürdürüyor. “Geldi, geliyor, vazgeçti” denilen H & M de ilk mağazasını İstanbul’da açtı…
Türkiye’de büyümeyi planlayan yabancı hazır giyim perakendecileri bunlarla sınırlı değil elbette. Özellikle pazara yeni giren, ismine henüz aşina olmadığımız markaların yatırım planları çok daha fazla. Türkiye’ye girişleri birkaç ay olmasına rağmen bir kısmı İstanbul ve diğer büyük şehirlerdeki çeşitli alışveriş merkezlerinde şimdiden mağaza açmış durumda. Bu firmalar daha çok franchising sistemiyle Anadolu şehirlerine yayılmayı hedefliyor. Diğer yandan hazır giyimci birçok perakendeci grubun da pazara girmek için araştırma yaptığı belirtiliyor.
Peki Türk tüketicisiyle yeni buluşan bu firmaların hangisi nerede yatırımcı arıyor? Bu firmaların mağazasını açmanın maliyeti ne kadar? Bu firmalara üretim yapmanın püf noktaları neler?.. Alışveriş merkezlerinin sayısının artmasını fırsat olarak görüp Türkiye’ye ilk kez adım atan hazır giyim sektöründeki perakendeci firmaların büyüme planlarını araştırdık.
Napapijri 15 Mağaza Açacak
Kanvas çantalarıyla piyasada ismini duyuran İtalyan firma, zamanla ürün yelpazesini genişletti. Daha çok sıra dışı giyinmeyi tercih edenlerin, kaşif ruhlu ve macerayı sevenlerin markası olarak biliniyor. Macerayı çağrıştırması nedeniyle de logo olarak Norveç’in bayrağını kullanıyor.
Türkiye distribütörlüğünü Merkez Mağazacılık’ın yürüttüğü Napapijri’nin Türkiye’deki ilk mağazası 2007’de İstinyepark’ta açılmıştı. İkinci mağaza ise 2009’da Akmerkez’de açıldı.
Merkez Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Sadun Aksuner, Napapijri’nin büyükşehirlerdeki pazar potansiyelinin daha yüksek olduğunu, bu nedenle mağaza sayısını 15’le sınırlandıracaklarını belirtiyor. Firmanın franchising sistemiyle mağaza açmak istediği şehirlerin başında İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir var. Aksuner, bu şehirlerdeki mağazaları 2015 sonuna kadar açmayı planladıklarını söylüyor.
Napapijri mağaza büyüklüğünün 100 metrekare olması gerekiyor. Mağazaların mobilya ve dekorasyon malzemeleri şirketin İtalya’daki merkezinden geliyor. Dekorasyon giderinin yarısı Merkez Mağazacılık tarafından karşılanıyor. Bu durumda bir mağaza 100 bin TL’ye kurulabiliyor.
Türkiye distribütörlüğünü yine Merkez Mağazacılık’ın yaptığı Alman Bogner ise 1999’dan beri Türkiye’de. Bu firmanın da Nişantaşı ve İstinyepark AVM’de mağazası var. Ayrıca kayak merkezlerinde corner’ları bulunuyor. Kayak, golf ve fitness kıyafetleriyle tanınan marka, koleksiyonları arasına son yıllarda günlük giyim ürünlerini de eklemiş. Merkez Mağazacılık, Bogner için de büyük şehirlerde franchise vermeyi düşünüyor.
Jack & Jones Her Şey Danimarkalılardan
1975 yılında Danimarka’da kurulan Bestseller’in 10 markasından biri olan Jack & Jones, Türkiye’deki ilk mağazasını 2006 yılında açtı. Halen İstanbul, Ankara, Denizli, Eskişehir ve Bursa’da toplam 13 mağazası var. Bestseller’in diğer markalarından Vero Moda’nın 12, Only, Pieces Accessories ve Name it’inse Türkiye’de 3’er mağazası bulunuyor.
Bestseller Türkiye Müdürü Cihan Seyithanoğlu, öncelikle erkek giyim markası olan Jack & Jones’un mağaza sayısını artırmak istediklerini ve iş ortakları aradıklarını belirtiyor: “Fast fashion perakende mağazacılık yatırımı yapmak isteyen yatırımcıların taleplerini 2010 yılı başı itibariyle almaya başladık. İstanbul’dan ve diğer şehirlerden birçok talep geldi. Bölgesel güç olabilecek yatırımcılar arıyoruz. Bizimle işbirliği yapacak yatırımcı üründen poşete, hediye paketinden vitrin malzemesine kadar hiçbir malın tedarikini düşünmek zorunda kalmıyor. Mağazaların dekorasyonu tamamen Bestseller’in kontrolünde yapılıyor. İş ortaklarımızı işleyen bir sistemin parçası yapıyoruz.”Halen 43 ülkede 5 bin 700 mağazası bulunan Bestseller, Türkiye pazarına Al Shaya Group’a distribütörlük vererek girmişti. 2007 yılından bu yana Türkiye’de kendi şirketiyle faaliyet gösteriyor.
Kipling Yatırım Maliyeti 125 Bin TL Kipling, 23 yıl önce Belçika’da çanta ve cüzdan markası olarak piyasaya sunulmuştu. Firmayı 2004 yılında Lee, Wrangler, The North Face, Eastpack ve Jansport’un da sahibi olan VF satın aldı. Markanın halen 64 ülkede 230 mağazası ve yaklaşık 4 bin satış noktası var. Türkiy distribütörü Meb Deri, Türkiye’deki ilk Kipling mağazasını Mart 2009’da açtı. Markanın ürünlerin İstanbul Kozyatağı Carrefour ve Catipol AVM’deki mağazaların yanı sıra İstanbul, Ankara, Bodrum ve Kuşadası’ndaki çeşitli corner’larda satılıyor.
Ayakli Rehber
Napapijri, Jack & Jones , Kipling, Z and Co, Catimini, Kenneth Cole, Austin Reed, Hummel, Brioni, Vilebrequin, Lovable… Türkiye’ye yeni giren ve franchising sistemiyle ortak arayan yabancı markalar, dekorasyondan tanıtıma birçok konuda destek veriyor…
Perakende sektöründe faaliyet gösteren yabancı hazır giyimcilerin Türkiye’deki yatırımlarında son dönemlerde ciddi artış yaşanıyor. Marks & Spencer, Zara, Mango, Adidas, Levi’s, Stefanel gibi Türkiye pazarında çoktan yerini almış markalar, Anadolu şehirlerinde de yayılmalarını sürdürüyor. “Geldi, geliyor, vazgeçti” denilen H & M de ilk mağazasını İstanbul’da açtı…
Türkiye’de büyümeyi planlayan yabancı hazır giyim perakendecileri bunlarla sınırlı değil elbette. Özellikle pazara yeni giren, ismine henüz aşina olmadığımız markaların yatırım planları çok daha fazla. Türkiye’ye girişleri birkaç ay olmasına rağmen bir kısmı İstanbul ve diğer büyük şehirlerdeki çeşitli alışveriş merkezlerinde şimdiden mağaza açmış durumda. Bu firmalar daha çok franchising sistemiyle Anadolu şehirlerine yayılmayı hedefliyor. Diğer yandan hazır giyimci birçok perakendeci grubun da pazara girmek için araştırma yaptığı belirtiliyor.
Peki Türk tüketicisiyle yeni buluşan bu firmaların hangisi nerede yatırımcı arıyor? Bu firmaların mağazasını açmanın maliyeti ne kadar? Bu firmalara üretim yapmanın püf noktaları neler?.. Alışveriş merkezlerinin sayısının artmasını fırsat olarak görüp Türkiye’ye ilk kez adım atan hazır giyim sektöründeki perakendeci firmaların büyüme planlarını araştırdık.
Napapijri 15 Mağaza Açacak
Kanvas çantalarıyla piyasada ismini duyuran İtalyan firma, zamanla ürün yelpazesini genişletti. Daha çok sıra dışı giyinmeyi tercih edenlerin, kaşif ruhlu ve macerayı sevenlerin markası olarak biliniyor. Macerayı çağrıştırması nedeniyle de logo olarak Norveç’in bayrağını kullanıyor.
Türkiye distribütörlüğünü Merkez Mağazacılık’ın yürüttüğü Napapijri’nin Türkiye’deki ilk mağazası 2007’de İstinyepark’ta açılmıştı. İkinci mağaza ise 2009’da Akmerkez’de açıldı.
Merkez Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Sadun Aksuner, Napapijri’nin büyükşehirlerdeki pazar potansiyelinin daha yüksek olduğunu, bu nedenle mağaza sayısını 15’le sınırlandıracaklarını belirtiyor. Firmanın franchising sistemiyle mağaza açmak istediği şehirlerin başında İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir var. Aksuner, bu şehirlerdeki mağazaları 2015 sonuna kadar açmayı planladıklarını söylüyor.
Napapijri mağaza büyüklüğünün 100 metrekare olması gerekiyor. Mağazaların mobilya ve dekorasyon malzemeleri şirketin İtalya’daki merkezinden geliyor. Dekorasyon giderinin yarısı Merkez Mağazacılık tarafından karşılanıyor. Bu durumda bir mağaza 100 bin TL’ye kurulabiliyor.
Türkiye distribütörlüğünü yine Merkez Mağazacılık’ın yaptığı Alman Bogner ise 1999’dan beri Türkiye’de. Bu firmanın da Nişantaşı ve İstinyepark AVM’de mağazası var. Ayrıca kayak merkezlerinde corner’ları bulunuyor. Kayak, golf ve fitness kıyafetleriyle tanınan marka, koleksiyonları arasına son yıllarda günlük giyim ürünlerini de eklemiş. Merkez Mağazacılık, Bogner için de büyük şehirlerde franchise vermeyi düşünüyor.
Jack & Jones Her Şey Danimarkalılardan
1975 yılında Danimarka’da kurulan Bestseller’in 10 markasından biri olan Jack & Jones, Türkiye’deki ilk mağazasını 2006 yılında açtı. Halen İstanbul, Ankara, Denizli, Eskişehir ve Bursa’da toplam 13 mağazası var. Bestseller’in diğer markalarından Vero Moda’nın 12, Only, Pieces Accessories ve Name it’inse Türkiye’de 3’er mağazası bulunuyor.
Bestseller Türkiye Müdürü Cihan Seyithanoğlu, öncelikle erkek giyim markası olan Jack & Jones’un mağaza sayısını artırmak istediklerini ve iş ortakları aradıklarını belirtiyor: “Fast fashion perakende mağazacılık yatırımı yapmak isteyen yatırımcıların taleplerini 2010 yılı başı itibariyle almaya başladık. İstanbul’dan ve diğer şehirlerden birçok talep geldi. Bölgesel güç olabilecek yatırımcılar arıyoruz. Bizimle işbirliği yapacak yatırımcı üründen poşete, hediye paketinden vitrin malzemesine kadar hiçbir malın tedarikini düşünmek zorunda kalmıyor. Mağazaların dekorasyonu tamamen Bestseller’in kontrolünde yapılıyor. İş ortaklarımızı işleyen bir sistemin parçası yapıyoruz.”Halen 43 ülkede 5 bin 700 mağazası bulunan Bestseller, Türkiye pazarına Al Shaya Group’a distribütörlük vererek girmişti. 2007 yılından bu yana Türkiye’de kendi şirketiyle faaliyet gösteriyor.
Kipling Yatırım Maliyeti 125 Bin TL Kipling, 23 yıl önce Belçika’da çanta ve cüzdan markası olarak piyasaya sunulmuştu. Firmayı 2004 yılında Lee, Wrangler, The North Face, Eastpack ve Jansport’un da sahibi olan VF satın aldı. Markanın halen 64 ülkede 230 mağazası ve yaklaşık 4 bin satış noktası var. Türkiy distribütörü Meb Deri, Türkiye’deki ilk Kipling mağazasını Mart 2009’da açtı. Markanın ürünlerin İstanbul Kozyatağı Carrefour ve Catipol AVM’deki mağazaların yanı sıra İstanbul, Ankara, Bodrum ve Kuşadası’ndaki çeşitli corner’larda satılıyor.
Ayakli Rehber
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum Yaparken sayfaya nereden geldiğinizi belirterek küfüre yer vermeden, anlaşılır bir dille yazmanızı rica ederiz..