Orjin Group, Derici mi Perakendeci mi..? Yoksa Hepsi mi..

Dünyanın ünlü markalarına 25 yıldır üretim yapan ve 100 milyon dolar ciroya imza atan Orjin Group, deri sektöründen sonra şimdi de perakendede büyüme kararı aldı. Önceki gün Güneşli'de Elements adıyla ilk perakende mağazasını açan Orjin'in hedefi, üç yılda 10 mağazaya ve 30 milyon dolar ciroya ulaşmak.

Aynı zamanda Hugo Boss'un da Türkiye temsilcisi olan Orjin Group şirketlerinden Orma Mağazacılık Genel Müdürü Kenan Yıldır, "Nişantaşı'ndan veya Bağdat Caddesi'nden değil ilk kez Güneşli'den bir marka yaratacağız" dedi.

Orjin Group'un elinde kalan yarı mamulleri değerlendirmek ve perakende sektöründeki canlanma nedeniyle böyle bir yatırıma start verdiklerini ifade eden Yıldır, "Güneşli mağazamız 2 bin 200 metrekare. Yatırım maliyeti 600 bin dolar. Hedefimiz 1500-2000 metrekarelik mağazalar açarak, kaliteli malı uygun fiyata tüketiciyle buluşturmak. Burada klasik outlet standardının çok üzerinde konsept mağazacılığı yapmayı planlıyoruz" dedi.

30 milyon dolar ciro hedefliyor
Üç ay sonra İstanbul İdealtepe'de bir Elements mağazası daha açacaklarını dile getiren Yıldır, "Hedefimiz üç yıl içinde Kayseri, Bursa, Gaziantep, İzmir ve Ankara gibi illerde franchise vererek 10 mağazaya ulaşmak. 10 mağaza ile 25-30 milyon dolarlık ciro hedefliyoruz. Yurtdışına açılmak da hedeflerimiz arasında" diye konuştu. Hedef kitlelerinin B ve B+ orta sınıf yöneticiler olduğunu vurgulayan Kenan Yıldır, Elements'de kadın ve erkek giyiminin yanı sıra çocuk reyonunun da bulunacağını söyledi. Orjin Group'un deri sektöründe faaliyet göstermesi nedeniyle Elements mağazalarının sadece deri mağazası olarak algılandığını ifade eden Yıldır, "Elements'de tekstil ürünleri deriden daha ağırlıklı olacak" dedi. Yıldır, ürün fiyatlarının 18 ila 400 milyon lira arasında değişeceğini belirterek, "Nişantaşı'nda veya Bağdat Caddesi'nde satılan bir ürün Elements'de aynı kalitede üçte bir daha ucuza satılacak" diye konuştu.

'Turizmde de iddialıyız' dedi, İstanbul'un en eski otelini aldı
Orjin Group'un kurucu ortaklarından Zafer Yıldırım, turizmde büyüme hedefleri doğrultusunda, İstanbul'un ilk uluslararası oteli olarak 128 yıl önce faaliyete geçen Royal Oteli'ni Orjin Pera Otel olarak 2005'te yeniden faaliyete geçireceklerini söyledi.

Yıldırım, 120 odalı butik otel konseptindeki Orjin Pera için yaklaşık 15 milyon dolarlık bir yatırım yaptıklarını ifade etti. Yıldırım, Orjin Pera Oteli'yle hedef kitlelerinin 25-45 yaş arası genç işadamları olduğunu belirtti. Butik otel ve şehir otelciliği konusunda büyümek istediklerini dile getiren Yıldırım, Orjin Pera'nın işletmesini kendilerinin yapacağını söyledi.

Konuyla ilgili görüşlerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz.. Ayakli Rehber, 2010 yılından bu yana yayınlanır ve iş dünyasindaki gelişmeleri bloga taşır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım