manisadaki cikolata fabrikasi, italyan ferrero

İhracat rakamlarının açıklandığı Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nde dün önemli bir yatırımın temeli atıldı.
Dünyanın dördüncü büyük çikolata ve şekerleme üreticisi İtalyan Ferrero, 146 bin metrekare arazide üretim tesisine temel attı. Törene, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı M. İlker Aycı, Manisa OSB Yönetim Kurulu Başkanı Sait C. Türek ve Ferrero Çikolata ve Tarım Ürünleri sözcüsü ve emekli İtalya Büyükelçisi Carlo Marsili katıldı. 95 milyon Euro yatırımla 2013 yılında üretime geçecek tesis, ilk etapta doğrudan 200 kişiye istihdam sağlayacak. Ferrero'nun dünyadaki 19. fabrikası olacak olan Manisa'daki üretim tesisi öncelikle, Nutella ve soğuk dolap ürünleri olan Kinder Süt Dilimi ve Kinder Pingui ile Türk pazarına hizmet edecek. Firma, tesisi önümüzdeki dönemde Ortadoğu pazarına da hizmet verecek şekilde genişletmeyi planlıyor. Törende konuşan Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Aycı, yatırımın Türkiye'nin ithal ettiği bir ürün yelpazesinin önemli bir ihracatçısı olmasına imkân sağlayacağını söyledi. Ferrero Sözcüsü Marsili de tamamlanmış altyapı hizmetleri, İzmir Limanı'na yakınlığı ve ulaşım kolaylığıyla Manisa'nın yatırımları için avantaj sağladığını kaydetti. MANİSA ZAMAN
Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım