11 Şubat 2011 Cuma, 14 Şubat Ekonomisi, Sevgililer Günü Perakendesiye Güldü

Perakende sektörü 14 Şubat Sevgililer Günü için tüm hazırlıklarını tamamladı. Her yıl olduğu gibi mağaza vitrinleri şık giysiler kadar indirimlerle de yarışır hale geldi. Ve restoran şefleri, o güne özel mönülerini oluşturdu bile. Yani, markalar aşka dahil olmaya çoktan hazır hale geldi.

Ekonomi

- 00:48 | 11 Şubat 2011
Perakendecinin AŞKI başka olur

PERAKENDE - EYLEM TÜRK

Peki, 14 Şubat’ın çok öncesinde başlatılan bu hazırlıkların arkasındaki esas mimarlar?..
Aşıklara en güzelini yaşatmak için yarışan bu isimler için aşk neyi ifade ediyordu?
Merak ettik ve aşkı onlara sorduk. Bizi şaşırtan yanıtlarla karşılaştık.
Ve belki de, bu cevaplarla vitrinlerde gördüğümüz giysilerin, ayakkabıların, takıların esas büyüsüne ulaştık. Ve belki de iş ve aşkın, zannedildiğinin aksine en esaslı karışım olduğuna şahit olduk.
İşte, perakendenin ‘esas mimarları’ndan sevgililer günü öncesi aşka dair ‘esaslı sözler...’

Sinan Öncel - Twigy
‘Aşk yabani bir hayvandır!’

“Aşk nedir sorusuna onbinlerce yıldır cevap aranıyor. Tam bulduk denilirken başka bir cevap ortaya çıkıyor. Bence, Mehmet Yılmaz’ın ‘Benden Selam Söyleyin Bütün Aşklarıma’ kitabı bu konuda ciddi bir deneme. Farklı yazarların aşk tanımlarının da yer aldığı kitapta ‘Aşk teslim olmaktır’ sözü dikkatimi çekmişti. Gönüllü olarak seçtiğimiz ve en önemlisi neye teslim olduğumuzu bilmeden yapılan bir teslim oluş... Bana ilginç gelen bir başka alt başlık da ‘Aşk yabani bir hayvandır!’ sözü olmuştu. Ahmet Haşim, evliliği dişleri ve tırnakları sökülmüş bir aslana benzetirken, aşkı da yabani bir hayvana benzetiyordu.
Hayatımın aşklarına gelince yine kitaptan bir cümleyle anlatmak istiyorum: Sevdiği bir tek kadın, bir erkeğin her şeyidir.”

Melih Çelet - Desa
‘Aşk tutkudur’

“Aşk tutkudur. İnsan ailesine de aşk duyabilir, işine de aşk duyabilir. Bu nedenle aşk, tutku, sevgi ve saygı ile bağlı olduğumuz şeylerin bir toplamıdır aslında... Hayatımın aşkları ise 1972 yılından bu yana emek verdiğim işim, sevgili eşim, onun bana en büyük armağanı olan çocuklarım ve son yıllarda hayatımın en büyük mutluluğunu yaşatan torunlarım.”

Ayşen Zamanpur Silk&Cashmere
‘Ben aşkı yaşadım şanslıyım’

“Aşk... Dünyada başımıza gelebilecek en muhteşem şey... Tüm algılarımızı değiştiren, yaşamı birden rengarenk boyayan, nefes alırken bile dünyayı farklı hissetmemizi sağlayan büyülü bir hal... Çiçeğe, böceğe, doğaya değil başka bir insana duyulan gercek aşktan söz ediyorum. Ben yaşadım. Şanslıyım...”

Emre Ziyal - Batik
‘Benliği ele geçiren duygu’

“Aşk insanın mantığını sıfırlayan bir şey bence. Size sormadan tüm benliğinizi eline geçiren duygu. Hem tehlikeli hem de güzel olan tek duygu aşk olsa gerek. Hangi duygu olursa olsun ömür boyu sürecek bir şeye sahip olmak istiyor insan. Aileme olan sevgim hiç bitmeyecek tek duygum.

Hasan Ardıç - Galleria
‘Hiçbir zaman pişmanlık duymamaktır’

“Romantik biri değilim. Bu bakımdan aşkı tanımlarken beni gençliğimde etkileyen ünlü film Love Story’den esinlenmek istiyorum. Bence; Love means never having to say, you are sorry / Aşk hiçbir zaman pişmanlık duymamaktır.’ Hayatımın bir kaç aşkı var. İlk ve tek olanı sevgilim Mine’m. Diğerleri uçmak (havacılık, pilotluk) ve Galatasaray.”

Füsun Çevikel Kuran TMD, Stefanel
‘Yaradana ve insana duyulan en güzel duygu bence aşk’

“Aşk yaradana, hayata ve insana duyulan en güzel duygu. Benim hayatımın aşkları ise kızlarım eşim, ailem, dostlarım ve işim.”

Mehmet Nane AMPD, Teknosa
‘Sevmekle başlayacak her şey’

“Aşk kaybettiğinde üzüldüğün, yanında yokken özlediğin, beraber olduğunda keyif aldığındır. Benim için aşk saflıktır, coşkudur, bağlanmaktır, koşulsuz inanmaktır, tutkudur. Ve bir insana, bir varlığa duyulan en güzel duygudur. Hayatın anlamıdır aşk. Zülfü Livaneli’nin dediği gibi: “Dünyayı güzellik kurtaracak... Bir insanı sevmekle başlayacak her şey.”
Benim hayatımın aşkları ise eşim, çocuklarım ve işim. Çünkü onlarsız bir hayat düşünemiyorum. Onlar benim dünüm, bugünüm, yarınım. Hayatımın sacayağı. Benim için aşkın da anlamı, hayatımın da anlamı onlar.”

Nüvit Alyanak - Tiffany
‘Aşk mantığı olmayan bir tutku’

“Bence aşk mantığı olmayan bir tutku. Hem duygusal hem cinsel bir çekim ve en önemlisi hayatta en çok yapmak istediğiniz şeyleri paylaşma isteği yaratacak kadar özel hissetmektir. Hayatımın aşkları ise eşim kızım ve müzik.”

http://ayaklirehber.blogspot.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım