Ağaoğlu'nun Yeni Projesi ne?
Türkiye'nin en popüler işadamı Ali Ağaoğlu yeni bir projeye daha imza atmaya hazırlanıyor.
İstanbul’un moda günleri ve haftalarını yıllardır izlerim. Birkaçı hariç, her seferinde “Bu kez de olmadı” diyerek hayal kırıklığı yaşarım. Yine umutla, Santral İstanbul’da 4’üncüsü düzenlenen İstanbul Fashion Week’in (İFW) birkaç etkinliğine katıldım. İyi gelişmeler olsa da hâlâ mükemmel moda organizasyonları düzenlemekte acemiyiz. Modaya bir endüstriyel dönüşüm kazandırmak için alacak çok yolumuz var. Oysa, bunun altyapısı hazır. Rakamlara baktığımızda Türkiye, 2010’da tekstilde 6.4 milyar dolar, hazır giyimde (konfeksiyon) de 14.4 milyar dolarla iki sektör olarak toplamda 20.8 milyar dolarlık ihracata imza atmış. Üstelik de, bu başarıyı küresel krizin hakim sürdüğü bir yılda yapmış. Un var, yağ var peki neden helvayı yapamıyoruz? Bir başka deyişle, “Neden modada sınıf atlayamıyoruz?” Eğer hedeflendiği gibi İstanbul, 2023’te dünyanın 5 moda başkentinden birisi olacaksa, alınacak derslere çalışmalı, ödevlerimizi iyi yapmalıyız.
Ekonomik olgu olarak moda
Son moda haftasını, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB), Moda Tasarımcıları Derneği(MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) birlikte düzenlediler. Bu işbirliği, endüstrinin, tasarımın, markaların ve eğitimin bir araya gelmesini ifade ediyor. Gelgelelim, haftanın yapıldığı binadan başlarsak, defilelere kadar uzanan zincirdeki kurumsallık halkasının çok eksiği olduğu ortaya çıktı. Santral İstanbul, böyle bir etkinlik için hiç uygun değil. Yaşanan karmaşalar, hem medyayı çok yordu, hem konukları ve hem de işin oyuncularını. Her zamanki gibi magazin boyutu öne çıktı. Haftanın Danışma Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu’nun organizasyonları güçlendirmek için celebrity (ünlü yüz) ihtiyacı olduğu görüşüne katılıyorum. Atıl Kutoğlu ile Orakçıoğlu, kendi defilelerinde bunu yaptılar. Ancak, yine de işin özü, ihmal edilmemeli. İTKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, çok doğru bir tesbitle “Biz yanlış yaptık. Olayın magazinden çok ekonomik boyutuna dikkat çekmeliydik” diyerek bu noktaya eğildi. 18 tasarımcı ve 9 markanın katılımıyla gerçekleştirilen 21 defilede tasarımcı olarak Atıl Kutoğlu, Arzu Kaprol, Mehtap Elaidi’nin adları öne çıktı. Defile programlarında çoğu marka, kendi adlarını belirtirken, tasarımcıların ismi es geçilmişti.
Ağaoğlu’nun bina çözümü
Ekonomik olgu olarak moda
Son moda haftasını, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB), Moda Tasarımcıları Derneği(MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) birlikte düzenlediler. Bu işbirliği, endüstrinin, tasarımın, markaların ve eğitimin bir araya gelmesini ifade ediyor. Gelgelelim, haftanın yapıldığı binadan başlarsak, defilelere kadar uzanan zincirdeki kurumsallık halkasının çok eksiği olduğu ortaya çıktı. Santral İstanbul, böyle bir etkinlik için hiç uygun değil. Yaşanan karmaşalar, hem medyayı çok yordu, hem konukları ve hem de işin oyuncularını. Her zamanki gibi magazin boyutu öne çıktı. Haftanın Danışma Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu’nun organizasyonları güçlendirmek için celebrity (ünlü yüz) ihtiyacı olduğu görüşüne katılıyorum. Atıl Kutoğlu ile Orakçıoğlu, kendi defilelerinde bunu yaptılar. Ancak, yine de işin özü, ihmal edilmemeli. İTKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, çok doğru bir tesbitle “Biz yanlış yaptık. Olayın magazinden çok ekonomik boyutuna dikkat çekmeliydik” diyerek bu noktaya eğildi. 18 tasarımcı ve 9 markanın katılımıyla gerçekleştirilen 21 defilede tasarımcı olarak Atıl Kutoğlu, Arzu Kaprol, Mehtap Elaidi’nin adları öne çıktı. Defile programlarında çoğu marka, kendi adlarını belirtirken, tasarımcıların ismi es geçilmişti.
Ağaoğlu’nun bina çözümü
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum Yaparken sayfaya nereden geldiğinizi belirterek küfüre yer vermeden, anlaşılır bir dille yazmanızı rica ederiz..