Demirdöven ailesi, üretimi artırdı, sırada markalaşma var

Uzun yıllar tuğla üretiminde faaliyet gösteren Demirdöver ailesi, seramik sektöründe de zirveyi zorluyor. Türkiye'nin ilk üç firması arasına giren Seramiksan ürün deseninde de ilklere imza atıyor.

Firma, Türkiye'de ilk defa nanoteknoloji özellikli, bakteri oluşumunu engelleyen karo imal etti. Firmanın yeni hedefi şirketin marka bilinirliğini artırmak.

1960'lı yıllarda Manisa'nın Turgutlu ilçesinde kurdukları Bloksan ile inşaat malzemesi üretimine başlayan Demirdöver ailesi, 1990'lı yılların başında Seramiksan'ın temellerini attı. 1994'te 1 milyon 500 bin metrekare üretim kapasitesiyle faaliyete başladı. Üretimini her yıl artırarak, 2009'da 22 milyon metrekareye ulaştı. Turgutlu Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren Seramiksan, yer ve duvar karoları, sırlı ve teknik porselenler, bordür ve dekoratif ürünler, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları üretiyor. Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkanı H. Bülent Şamlı, şirket için yeni bir hedef belirlediklerini ifade etti. 2010 yılına kadar ağırlıklı olarak üretim alanlarına yatırım yaptıklarını anlatan Şamlı, yeni hedefin üretimde olduğu gibi marka bilinirliğinde de Seramiksan'ı Türkiye'nin ilk üç firmasından biri yapmak olduğunu söyledi. Şamlı'nın verdiği bilgiye göre Demirdöver ailesi, yatırımın tamamını özkaynaklarıyla yaptı. Sektörde gelecek gördüğü için vitrifiye ürünlere de yatırıma başladı. İki yılda tamamlanması beklenen bu yatırım da Turgutlu'da bulunuyor.

Bülent Şamlı, ürünlerinin Türkiye'nin ilkleri ve tekleri olarak anıldığını kaydediyor. 'NanoTech Granit Karo' serisinin bunlardan biri olduğuna dikkat çekiyor. Bu ürünün yüzeyindeki gözeneklerin özel bir işlemle kapatıldığını anlatan Şamlı, bu sayede kir ve leke tutmayan yapıya kavuştuğunu belirtiyor. Şamlı, nanoteknolojiyle üretilen granitlere doğadaki bütün renk ve desenleri yansıtabildiklerini vurguluyor. Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Bülent Şamlı, seramik sektörünün hızlı büyümesinin, önümüzdeki dönemde de devam edeceğine inanıyor. Son yıllarda yapılan lüks konutların, pazarın büyümesinde önemli bir yeri olduğunu vurguluyor. Bazı belediyelerin başlattığı konut yenileme projelerinin de pazarı genişleteceğine dikkat çeken Şamlı, Türkiye'nin İspanya ve İtalya'dan sonra Avrupa'nın üçüncü büyük üreticisi olduğunu kaydetti. İspanya ve İtalya'dakilerin üretimlerini kısmen veya tamamen durdurmasının, Türk seramikçiler için fırsat olacağını söylen şirket yöneticisi, bu amaçla kriz döneminde dahi üretimlerini kısmadan, yeni tesisler açarak ve istihdamı artırarak ilerlediklerini belirtti. 700 kişinin çalıştığı Seramiksan, üretiminin yüzde 70'ini iç pazara veriyor, yüzde 30'unu ihraç ediyor. Bu oranların satış politikaları olduğunu söyleyen Bülent Şamlı, "ABD, İngiltere ve Kanada başta olmak üzere 32 ülkeye ihracat yapıyoruz." dedi. Seramiksan, üretimde elde ettiği başarıyı markaya taşımak için de hamleler başlattı. Kurumsal kimlik için logosunu yenileyen şirket, bayi ağını güçlendirdi.

http://ayaklirehber.blogspot.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım