11 Şubat 2011 Cuma, İstanbul 40 gün 40 Gece Alışveriş Şenliği, 50 bin Gence İş İmkanı Verecek

Perakendeciler, 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleşecek '40 gün 40 gece alışveriş şenliği' için çalışmaları hızlandırdı. 83 ülkede tanıtımı yapılan Shopping Fest'te 50 bin kişiye iş fırsatı çıktı. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Mehmet Nane, kestaneciden kokoreççiye, simitçiden sucuya her kesimin para kazanacağını söyledi.

Amerika ve Avrupa başta olmak dünyanın birçok ülkesinde özellikle yılbaşı ve dinî bayramlarda düzenlenen alışveriş festivalinin bir benzeri Türkiye'de başlıyor. 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirilecek Shopping Fest (Alışveriş Festivali) ile tüketiciler 40 gün 40 gece doyasıya alışveriş yapacak. Mağazalar, gece 02.00'ye kadar açık kalırken, etkinlik kapsamında 50 bin kişi de iş sahibi olacak. Perakendeciler festival çalışmalarını bir an önce tamamlamaları çağrısında bulunan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, festival döneminde hem Türkiye'nin hem de markaların tanıtımının yapılacağını söyledi.

İstanbul'u bölgede bir alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefleyen İstanbul Shopping Fest için perakende sektörünün önde gelen isimleri çalışmalarına hız verdi. İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda bir araya gelen sektör temsilcileri, etkinlikte gelinen son noktayı basın mensuplarına değerlendirdi. İstanbul'da alışveriş merkezi (AVM) sayısının 93'e yükseldiğini belirten Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, önümüzdeki dört beş yıl içinde bu sayının 140'a yükseleceğini dile getirdi. İstanbul'un hem çevre şehirler hem de komşu ülkeler için potansiyel bir alışveriş merkezi olduğunu aktaran Yılmaz, hedeflerinin, yapacakları çalışmalarla İstanbul'u bir dünya markası haline getirmek olduğunu ifade etti. Bunun için perakendecilere büyük görevler düştüğünün altını çizen BMD Başkanı, "Festivalin tanıtımına şimdiden başladık. Bunun için 83 ülkede tanıtım çalışmaları yapıyoruz. Ayrıca ünlü yıldızlarla da reklam yüzümüz olmaları konusunda anlaştık. Bu sayede İstanbul'a gelen turist sayısını artırmayı hedefliyoruz." dedi. Etkinliğin daha geniş kitlelere yayılması için de Facebook'ta bir sayfa açıldı. 20 bin üyeye şimdiden ulaşıldı. Festival sürecince AVM ve cadde mağazaları gece 23.00 ve 02.00'ye kadar açık olacak. Yılmaz, bu sürede yaklaşık 40-50 bin kişinin istihdam edileceğini açıkladı. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane de İstanbul'a yılda yaklaşık 7 milyon turist geldiğini, yapacakları etkinlikte bu sayıyı 10 milyona çıkarmak istediklerini dile getirdi. Etkinlikte kestanecisinden kokoreççisine, perakendecisinden AVM sahibine kadar her kesimin para kazanacağı bilgisini veren Nane, "Bu turistler bir defaya mahsus gelmeyecek. Ayakları buraya alışacak." diye konuştu.

http://ayaklirehber.blogspot.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım