Trendyol-Markafoni Rekabet ediyor, pazar genişliyor
Markafoni.com, aslında private shoppingolarak da adlandırılan, müşterilerin ünlü markaların sınırlı sayıdaki ürünlerini büyük indirimlerle alabilmesine olanak tanıyan sistemi Türkiye’ye tanıtan, sektörü oluşturan ve büyüten bir e-ticaret sitesi oldu. Markafoni’nin bu başarısı birçok girişimciyi de harekete geçirdi ve kısa sürede birçok private shopping sitesi açıldı.
Markafoni’ye bir arkadaşınızın referansı olmadan üye olamıyorsunuz, bu nedenle bu tarz sitelere “özel alışveriş kulübü” de deniyor. Kulübe üye olan şanslı sayıda kişilerden birisiyseniz, seçkin markaların sınırlı sayıda ürünlerini büyük indirimlerle alabiliyorsunuz.
Trendyol.com, Markafoni’den çok sonra kurulmuş bir özel alışveriş kulübü olmasına rağmen kısa sürede çok yol kat ettiler. Geçtiğimiz aylarda aldıkları 10 milyon dolarlık yatırım ile birlikte daha da güçlenen Trendyol, Alexa istatistiklerine göre ziyaretçi sayısı bazında Markafoni ile sıkı bir yarışa girmiş bile. Bu istatistik beni çok şaşırttı açıkçası. Tabi ki, bu durumu ortaya çıkaran ve yorumlanırken hesaba katılması gereken farklı parametreler var. Bu parametrelerden ikisi çok önemli: Trendyol’un yaptığı reklam yatırımının Markafoni’ninkine göre farkı, ve tabi ki satın alma oranı (gelen ziyaretçinin ne kadarı aktif olarak alışveriş yapıyor). Bu iki parametreyi bilmemiz ve kıyaslamamız zor, ancak Trendyol’un şu anda en az Markafoni kadar kişiye ulaştığını söyleyebiliriz. Tahminim, hedeflediği büyüklükte kitleye şu anda ulaşmış görünen Trendyol, muhtemelen gelen ziyaretçileri aktif müşteri yapma konusunda yoğun çaba sarfediyordur.
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSil