Afrika’da en hızlı gelişen sektörler

Afrika, bugün sadece sahip olduğu maden kaynakları değil, aynı zamanda hızla artan tüketim toplumu sayesinde de çok sayıda yabancı yatırımcı çekiyor. Afrika’nın nüfusu 1 milyara ulaşıyor. 2005-2010 dönemi ortalama yıllık nüfus artışı yüzde 2.3 oranında. 2001-2009 dönemi yıllık ekonomik büyüme oranı ise yüzde 5.3.

Afrika’nın en hızlı gelişen ülkelerinin başında Etiyopya, Gana, Kenya, Nijerya ve Burkina Faso geliyor. Kıtada en hızlı gelişen sektörleri ise giyim, güzellik ürünleri, otomotiv, süt ürünleri, mobil iletişim ve çimento sektörü olarak sıralanıyor.

Afrika’nın hızlı gelişen sektörleri
Afrika’da hızla gelişen sektörlerin başında giyim, güzellik ürünleri, mobil iletişim, otomotiv, çimento ve süt ürünleri geliyor. Kıtada bu sektörlere yönelik bazı gelişmeler şöyle:

· İspanyol hazır giyim markası Mango kıtadaki büyümeyi erken fark edenler arasında. Fildişi Sahilleri, Senegal, Nijerya ve Benin’de mağazaları olan Mango, Kamerun, Botsvana, Angola ve Uganda’da da mağaza açmayı planlıyor.

· Fransız markası L’Oreal, özellikle büyük Nijerya pazarında gelişmeye öncelik veriyor. Şirket kıtadaki satışlarını artırmak için Chicago’da bulunan Ar-Ge merkezinde, etnik saç ve ten türlerine yönelik ürünler geliştiriyor.

· Son dört yıl içinde Afrika genelinde cep telefonu abone sayısı her yıl yüzde 40 oranında artış kaydetti. Nüfusun yüzde 35′inin cep telefonu kullandığı dikkate alındığında, pazarın ne derece büyük bir potansiyele sahip olduğu ortaya çıkıyor. 2013 yılına kadar cep telefonu kullanımının yüzde 75′lere varacağı öngörülüyor.

· Otomotiv sektöründe, ikince el hala önemli bir yere sahip. Fakat Renault Logan veya Çinli Dongsten gibi ucuz otomobillerin piyasaya girişi, fiyatların aşağı inmesine ve dolayısıyla yeni otomobil satışlarının artmasına neden oluyor.

· 2006′dan bu yana Afrika’nın çimento talebi her yıl yüzde 9.4 oranında artış kaydediyor. Doğu Afrika ülkelerinde bu artış yüzde 16.3′e ulaşmış durumda. Fransız Lafarge, 16 üretim tesisi ile sektörün en önemli isimlerinden biri.

·Süt ürünleri: Afrika’nın en hızlı gelişen sektörlerinden biri de süt ürünleri. Bu ürünlerin en fazla tüketildiği ülkelerin başında Mısır ve Güney Afrika geliyor. Sektörün en önemli isimlerinden biri Fransız Danone. Şirkerin Mozambik’te bir fabrikası var.

Yatırımcıların önündeki 3 yapısal sorun
Proparco Genel Direktörü Rigouzzo’ya göre, yatırımcıların Afrika’da karşılaştıkları en önemli üç yapısal sorun şöyle sıralanıyor:

·Afrika’nın en önemli zayıflığı, enerji üretiminin yetersiz olması. Oysa ülke çok büyük bir yenilenebilir enerji potansiyeline sahip. Bu sorun, yıllık büyüme hızını bir puan düşürüyor.

·Şirketler uzun vadeli finansman kaynaklarına ulaşmakta zorluk çekiyorlar. Bankalar likidite sorunu yaşamasa da, finans sistemi yeterince gelişmiş değil.

·Afrika’da bölgesel entegrasyon yeterli düzeyde değil. Bunun yanı sıra karayolları, havayolları ve demiryolları gibi bölgesel pazarların ortaya çıkmasını sağlayacak altyapı da oldukça yetersiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım