DHL ve UNDP doğal afetlere karşı daha etkili mücadele için pilot program başlattı

DHL ve UNDP Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı afet yönetimi için yeni bir strateji geliştirdi.

Dünyanın lider lojistik ve taşımacılık şirketi DHL ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP), afet yönetiminde verdiği hizmetlere bir yenisini daha ekledi. Önceden beri devam eden ve halihazırda süren çalışmalara ek olarak, felaketlere daha iyi hazırlanabilmek için yeni bir modül geliştirdi. GARD (Get Airports Ready for Disaster) adı verilen ve havaalanlarını her zaman olası bir doğal afet için hazır tutmak üzere odaklanmış bir program olan sayesinde, doğal afetlere karşı küresel ölçekte faaliyet gösterecek bir önemli inisiyatif daha alınmış olunacak.

Endonezya’daki Makassar ve Palu Havaalanları’nda iki pilot uygulamasını, geçtiğimiz günlerde başarıyla tamamlanan GARD ile birlikte, tüm dünyada uygulanabilecek bir çalışmanın başlangıcı yapılmış oldu. Bu başarılı uygulamanın ardından DHL GARD ekibi 2009 ve 2010 yılında, Asya ve Amerika’da doğal afetlerin daha sık yaşandığı bölgelere yakın yerlerdeki havaalanlarında, yerinde eğitimi programları vermeyi ve alanların kapasitelerini daha etkin bir biçimde değerlendirmeyi planlıyor.

DHL Express Asya Pasifik Bölgesi Güvenlik & Kriz Yönetimi GARD Programı AsBaşkanı Matt Hemy;
“DHL’e bağlı oluşturulmuş Afetten Sorumlu Takımlarımız, bir doğal afetten sonra bölgeye ulaştığında, bütün havalimanlarının gönderilen ilk yardım paketleri ve diğer desteklerle dolduğunu fark etti. Takımlar, bir yandan afeti koordine etme çalışmaları yaparken öte yandan diğer ülkelerden buralara gönderilen çok büyük miktardaki yardımlarla baş etmek zorunda kalıyor. Bu yüzden, yardımların afetzedelere daha hızlı ve efektif bir biçimde dağıtılabilmesi için afetin olduğu bölgelerdeki havalimanlarının herhangi bir afet olasılığına karşı iyi hazırlanması gerekiyor” dedi.

GARD pilot programı Makassar ve Palu Havalimanları’nda Ağustos 2009’un ilk yarısında başlatıldı. Takımda görev alacak kişiler bu iş için, toplantılar ve UNDP ile ortak yapılacak organizasyonlar da dahil olmak üzere, Endonezya Hükümeti ve bütün ülkedeki afet koordinasyon merkezleri ile birlikte iletişim kurarak ve her iki havaalanı yetkililerine bilgileri aktararak, aylar süren bir eğitim aldılar.

Eğitimciyi eğitmek yaklaşımının bir sonucu olarak oluşturulan GARD programı sonucunda eğitim verilmesini yanı sıra, belki de bundan daha da önemli olarak, afet yardım operasyonları için de son derece önemli bilgiler içeren detaylı bir rapor hazırlandı.

ASCA (The Airport Surge Capacity Assessment) adı verilen bu rapor sayesinde, havaalanlarının bir felaket sonrasında yaşanacak ani yoğunluk karşısında kaldırabilecekleri iş yükü önceden bilinebiliyor. Rapor bütün bu değerlendirmeler ile birlikte havaalanlarının iyileştirmeleri için yapılan önerileri de içeriyor.

Deprem, kasırga ve sel felaketler sonrası gelen yardımların birçoğu uluslararası örgütlerden geliyor, bu da dünyanın birçok yerinden gelen yiyecek, şişe su, sağlık malzemeleri ve çadırlar gibi yardımların o bölgedeki havaalanlarına birikmesi anlamına geliyor. Bu durumda, DHL’in Afetlerden Sorumlu Takımları ve DHL lojistik uzmanları önceden tedbir alıyor ve GARD programı hemen devreye sokuluyor. UNDP ile ortaklaşa geliştirilen bu program sayesinde, kapasite ve koordinasyon gibi ihtiyaçlar detaylı bir biçimde kontrol edilerek, acil durumda yapılacaklar planlı bir şekilde formüle edilebiliyor.

Doğal afetlerin en fazla yaşandığı bölgelerden biri olması sebebiyle, Endonezya Hükümeti’nin afet çalışmalarına UNDP destek veriyor. Konu hakkında konuşan UNDP Krizi Koruma ve İyileştirme Bölüm Başkanı Kristanto Sinandang;

“DHL ile birlikte yapılan bu ortaklık, taşımacılık sektöründe afet riskinin azaltan önemli bir girişim. Yakın bir gelecekte diğer sektörlerde de buna benzer programlar geliştirmeyi umuyoruz” dedi.

Matt Hemy, herhangi bir afetten sonra öngörülemeyen bir sürü şeyin yaşanabilineceğini bildiği için, havaalanı ve alanlara bağlı tesislerin ve kapasitelerinin iyi bilinmesinin afet sonrasında yapılacak yardımlar açısından çok büyük faydasının olacağını belirterek, “Bu bilgiler sayesinde, afet sonrasında yapılan yardımları ihtiyaç sahiplerine daha etkin ve daha kısa bir sürede ulaştırma şansımız artacak” dedi.

DHL - Dünyanın lojistik şirketi
DHL, lojistik endüstrisinde, global bir pazar lideri ve “Dünyanın lojistik şirketi”dir. DHL, müşterilerine uluslararası hızlı taşımacılık, hava ve deniz aşırı taşımacılık, kara ve demiryolu transferleri, lojistik ve uluslararası gönderilerde yaptığı sözleşme hizmetlerini sunar. Bütün dünya genelinde 220’den fazla ülke ve bölgedeki 310,000 çalışanıyla uluslararası bir ağ olarak üstün bir hizmet kalitesi ve yerel bilgi birikimiyle müşterilerine, taşımacılık zincirinin gereklerini sunar. DHL iklim korumayı, afet yönetimi ve eğitimi destekleyerek sosyal sorumluluklarını yerine getirir. DHL, Deutsche Post DHL.’in bir parçasıdır. Grup 2008 yılında, 54 milyar eurodan fazla bir gelir elde etti.

Birleşmiş Milletle Kalkınma Programı (UNDP) Hakkında
Birleşmiş Millteler Kalkına Programı (UNDP), ihtiyacı olan kişilerin daha iyi bir yaşam şartına kavuşmaları için, ülkelerin birbirleriyle bilgilerini, tecrübelerini ve kaynaklarını paylaşabilmeleri için iletişim sağlayan, Birleşmiş Milletler’in çatısı altında oluşturulmuş bir organizasyondur. Şu anda 166 ülkede, global ve ulusal ölçekteki sorunlarını aşabilmeleri için onlara destek oluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım