otomotiv, 2010 yılı satış rekoru

Renault-Nissan İttifakı, 2010 yılında 7 milyon 276 bin 398 araç satışıyla rekor kırdı. İttifak’ın satışları 2009 yılına göre yüzde 11,8 büyüyen pazarda yüzde 19,6 oranında artış gösterdi.


Renault-Nissan İttifakı’ndan yapılan açıklamaya göre, Renault-Nissan İttifakı, 2010 yılında toplam dünya pazarından yüzde 10,3 pay aldı.

Renault ve Nissan, sırasıyla 2 milyon 625 bin 796 ve 4 milyon 80 bin 588 adet araç satışı gerçekleştirdi. Lada satışları ise 570 bin 14 adet düzeyinde oldu. Bu rakam önceki yıla göre yüzde 37,6 oranında bir artışı ifade ediyor.

Böylece Renault’un dünya satışları yüzde 14, Nissan’ın ise yüzde 21,5 artmış oldu.

Renault-Nissan İttifakı Başkanı Carlos Ghosn, konuya ilişkin değerlendirmesinde, "Renault-Nissan İttifakı, 2010 yılında, daha önce görülmemiş düzeyde satış ve pazar payı gerçekleştirdi. Performansımız özellikle gelişmekte olan pazarlarda cesaretlendirici olmuştur. Bu pazarlarda İttifak’ın bütün markaları pazar paylarını artırmaya devam ettiler" dedi.

-RENAULT GRUBU-

Renault Grubu, 2009’a göre yüzde 14’lük artış gösteren 2,6 milyon araç satışıyla yeni bir satış rekoru kırdı. Grup, Euromed hariç beş bölgesinin tamamında satış miktarı ve pazar payları bakımından önemli ilerlemeler kaydetti.

Euromed’de satışlar 0,2 puan geriledi. Bütün markalar, grubun satışlarındaki artışa katkıda bulundu. Renault satışları yüzde 14, Dacia satışları yüzde 12, Renault Samsung Motors satışları yüzde 19 artış gösterdi.

Avrupa’da Renault Grubunun satışları, yüzde 3,7 oranında küçülen bir pazarda 1 milyon 642 bin adetle miktar olarak yüzde 7,4 oranında arttı. Renault markası, binek otomobil (VP) ve ticari araçlar (VU) üreticileri sıralamasında bir basamak yükselerek satış miktarı bakımından ikinci sıraya yerleşti. Hafif ticari araçta ise Renault yüzde 15,9 pazar payıyla liderliğini güçlendirerek sürdürdü.

-NİSSAN-

Nissan, 2010 yılını 4 milyon 80 bin 588 adetlik rekor bir satış rakamıyla kapattı. Bu rakam önceki yıla göre yüzde 21,5’lik bir artışı ifade ediyor.

Çin, 2009’a göre yüzde 35,5’lik artışla 1 milyon 23 bin 683 adet olarak gerçekleşen satışlarıyla Nissan’ın dünyadaki birinci pazarı haline geldi. Sylphy, 142 bin 367 adet satışla Nissan’ın en fazla ilgi gören modeli oldu. Bu modeli, 140 bin 842 adetle flaş modeli Teana izledi.

ABD’de, Nissan ve Infiniti satışları 2009’a göre yüzde 18’lik artışla toplam 908 bin 570 adet olarak gerçekleşti. Aralık ayında bir dizi modelde yaşanan talep patlaması ile Nissan 2010 yılını başarıyla tamamladı.

Japonya’da, hükümet teşvikleri ve March, Juke ve Serena başta olmak üzere beş yeni modelin lansmanı, satışların yüzde 7,7 oranında yükselmesine katkıda bulundu. Böylece, satışlar 645 bin 320 adede ulaştı.

Avrupa’da, Nissan, yüzde 3,1’lik bir pazar payına ulaştı. Bu oran 1995’ten bu yana en yüksek pazar payını teşkil etti. Satışlar toplamda yüzde 13 artışla 555 bin 924 adede çıktı.

Nissan’ın Avrupa’daki ana pazarı, 96 bin 419 adet satışla İngiltere oldu.

İngiltere’yi 84 bin 288 adetle Rusya izledi. Qashqai modeli, Nissan’ın Avrupa’daki performansına önemli katkıda bulunmayı sürdürüyor. Bu modelden Avrupa’da 235 bin 462 adet satıldı.

http://ayaklirehber.blogspot.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım