Çağrı Merkezlerinde Çalışan Sayısı Artıyor, Teşvik Edilmeli mi?

Her sektörde, tüketiciyle şirketleri buluşturan çağrı merkezleri, hızla yaygınlaşıyor. 45 bin kişinin bu sektörde istihdam edildiğine işaret eden Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, 2015'e kadar sektörde 40 bin kişiye daha istihdam oluşturulabileceğini söyledi. Pekkan, merkezlerin teşvik kapsamına alınmasını istedi.

Türkiye'nin her köşesinde yaygınlaşan çağrı merkezleri (call center) , işsizlikle mücadeleye katkı sağlayan sektörlerin başında geliyor. Diğer sektörlere kıyasla az bir yatırımla kurulabilen çağrı merkezleri son yıllarda istihdam oluşturmada lokomotif rolü oynuyor. 45 bin kişinin çalıştığı sektörde potansiyelin şimdikinin 10 katı olduğunu belirten Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Başkanı ve Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, 2015 yılına kadar merkezlerin 40 bin kişiye iş kapısı olacağını ve sektörün iki kat büyüyeceğini söyledi.

Son yıllarda özellikle Doğu ve Güneydoğu'da çağrı merkezlerinin sayısında artış gözleniyor. Son 5 yılda çağrı merkezlerine 200 milyon liralık yatırım yapılırken, bu alanda Diyarbakır, Bingöl, Sivas, Erzurum, Erzincan ve Malatya gibi Doğu illeri öne çıkıyor. Halen orta ve büyük ölçekli toplam 1.300 çağrı merkezinde 40 binden fazla kişi istihdam ediliyor. Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Pekkan, son dönemde çağrı merkezlerinin çok ilgi gördüğünü, özellikle hükümetin konuya çok sıcak yaklaştığını söyledi. 23 ilde çağrı merkezinin faaliyette bulunduğunu vurgulayan Pekkan, "Gelişmiş ülkelerde her 125 kişiye 1 çağrı merkezi çalışanı düşüyor. Türkiye'de bu rakam 2 bin civarında. Biz de sektörün 2 kat büyümesini istiyoruz. 2015 yılında 40 bin yeni istihdam öngörüyoruz, başka bir deyişle çalışan sayısının 85 bine çıkmasını hedefliyoruz. Çağrı merkezi sektöründe kişi başına yatırım maliyetini 10 bin lira alırsanız bu 5 yılda 4 milyar lira yatırım demek oluyor." dedi. Buna ulaşım, güvenlik, sağlık ve diğer yan hizmetleri de eklendiğinde ilave olarak 10 bin kişiye daha istihdam kapısı açılıyor. Çağrı merkezleri, belli bölgelerde şirketlere tanınan teşvik yasasından faydalanamıyor. Bahadır Pekkan, sektörün bu yasadan yararlanması için Ulaştırma Bakanlığı ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu (BTK) nezdinde girişimleri olduğunu, Bakanlar Kurulu'nda Teşvik Yasası'na bu merkezlerin de dahil edilebileceğini ifade ediyor.

KARADENİZ VE EGE'DE MERKEZ AÇILACAK

Aynı zamanda Turkcell'in iştiraki Global Bilgi'nin genel müdürü olan Pekkan, şirketin hedefleri hakkında da bilgi verdi. İki yeni ilde çağrı merkezi projesi üzerinde çalışan şirket, merkez olmayan yeni şehirlere gitmeye hazırlanıyor. Doğu ve Güneydoğu'nun belli bir doygunluğa ulaştığını söyleyen Pekkan, İç Ege ve İç Anadolu ve Karadeniz Bölgesi'nde çok fazla çağrı merkezi olmadığını, bu tür alternatif lokasyonlara baktıklarını söyledi. 1 ay içerisinde yatırımları açıklayacağını ifade eden Pekkan, "Bizde 7 bin 500 kişi çalışıyor. Bu sene de bin 200 kişilik istihdam oluşturmayı öngörüyoruz. Daha önce çağrı merkezi hizmeti almayan sektörler artık kullanmaya başlıyorlar. Turkcell dışı hizmetlerimizi 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz." şeklinde konuştu.

Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım