Reklam Masraf mı, İhtiyaç mı..?

ART Grup Başkanı Özgü Sağlam, “Şirketler arazi ya da bir bina aldıklarında buna yatırım ama reklam bütçesine hâlâ harcama diyorlar. Oysa reklam kampanyalarına yapılan yatırımlar doğru stratejilerle desteklendiğinde şirkete katlanarak getiri sağlıyor” dedi.

Bu yıl Kırmızı’da 2 ödül ve 9 başarı belgesi alan Medina Turgul DDB’nin Kreatif Direktörü Kurtcebe Turgul da, ödül alan bir ilanın işe yaramadığını görmediğini söyledi.TÜRKİYE’nin çok sayıda büyük markası bulunmasına karşın ağırlıklı olarak KOBİ’lerin öne çıktığını belirten Art Grup Başkanı Özgü Sağlam, “Şirketler reklam ve pazarlama bütçesini harcama olarak görüyor. Ne zaman ki bu bütçeler yatırım olarak tanımlanır, işte o zaman Türkiye’nin ve şirketlerin ihtiyacı olan markalaşma süreci de ivme kazanır. Şirketlerin reklam bütçelerini yatırım olarak tanımlanmasının zamanı geldi. Çünkü marka değerinin yaratılması için yapılan yatırımlar doğru stratejilerle desteklendiğinde şirketlere katlanarak getiri sağlar” dedi.

Reklam ve yatırım

Günümüzde şirketlerin bir arazi ya da bina alırken, bu maliyeti şirtekin yatırım kalemleri arasına koyduklarını kaydeden Sağlam, şöyle konuştu: “Ancak yeni bir ürünün lansmanı, şirketin kurumsal reklamı gibi satışları direk etkileyen, marka bilinirliliğini güçlendiren reklam faaliyetleri ile ilgili maliyetler ise, harcama kalemi altında değerlendiriliyor. Bu bakış açısı ile ele alındığında reklam bir gider, harcama olarak görülürken diğer bazı harcamalarsa yatırım olarak algılanıyor.”

İlk kesilen bütçe

Sağlam, kriz anında şirketlerin önce reklamı kestiklerine vurgu yaparak, şunları dile getirdi: “Herhangi bir kriz anında yada maliyetleri kısma kararı alındığında ilk akla gelen harcama olarak görülüyor ve kesiliyor. Bu anlayış son yıllarda yavaş da olsa değişmeye başladı. Art Grup olarak Arnavutluk ve Azerbaycan’da ofis açtık. Markalaşmanın, yurtdışına açılmanın zorluklarını kendi deneyimlerimizden de biliyoruz. Türkiye’de yönetime gelen genç kuşaklar da bunun geçmişe göre daha fazla farkındalar. O nedenle markalaşmaya yatırım her geçen gün artıyor. Bu da tabi memnuniyet verici.”
Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım